گوگل روز عدد Pi را جشن می گیرد

شرکت گوگل در روز جهانی عدد π (pi) برای کاربران خود سوپرایزی را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  تاریخ 14 مارس با ثبت عدد π (یا pi) مطابقت دارد که این عدد نشان دهنده نسبت محیط دایره به قطر آن است. در سراسر جهان، دوستداران ریاضیات با درست کردن pi (e) و خواندن هر تعداد رقمی از Pi که این عدد  را به یاد می آورند، جشن می‌گیرند.

شرکت گوگل به کمک یک رابطه کاربری در موتور جستجوی خود، به کاربر کمک می‌کند تا آخرین کار را انجام دهد. برای دسترسی به آن ، فقط کافی است با ماشین حساب یا یک معادله ریاضی مانند "3 +4" را جستجو کنید. یک ماژول ماشین حساب به صورت عادی در بالای هر نتیجه جستجو ظاهر می شود، که یک نماد π درخشان نیز در بالا سمت راست آن ظاهر می‌شود.

گوگل روز Pi را با تخم مرغ ویژه ای جشن می گیرد

بر روی آن نماد کلیک کنید تا یک بازی ساده انجام دهید زیرا Google رقم π را برای کاربر نمایش می‌دهد. ارقام pi با رنگ آبی برجسته به نظر می‌رسند و سپس ناپدید می‌شوند‌، و کاربر را به چالش می‌کشید که دقیقاً همانطور که نشان داده شده تایپ کنید. هر بار که  فرد موفق می‌شود دنباله را درست کند، یک رقم دیگر اضافه می‌شود. روی کلید اشتباه ضربه بزنید، و باید تمام مراحل را به ابتدا برگردانید، با سه رقم شروع کنید.

گوگل روز Pi را با تخم مرغ ویژه ای جشن می گیرد

اگرچه Google دقیقاً تاریخ پایان این رابط کاربری را ذکر نکرده است، اما بنظر می‌رسد که به زودی ناپدید شود، بنابراین تا می‌توانید این بازی را انجام دهید. π یک عدد غیر منطقی با رقم های نامحدود است، بنابراین بازی هرگز به پایان نمی‌رسد، اما شما بازی را ادامه دهید و ببینید تا کجا پیش می‌روید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار