گوگل به ردیابی کاربران در هنگام استفاده از کروم محکوم شد

یک قاضی آمریکایی گوگل را به ردیابی کاربرانش در هنگام استفاده از حالت ناشناس مرورگر کروم محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک قاضی در کالیفرنیا روز جمعه گوگل را محکوم کرد، عنوان محکومیت گوگل این است این غول جستجو حتی وقتی کاربران از حالت خصوصی و ناشناس استفاده می‌کنند، مخفیانه اطلاعات آن‌ها را جمع می‌کند. سه کاربر در ماه ژوئن گذشته شکایتی را ادعا کردند که Google دارای «تجارت گسترده ردیابی داده» است و ردیابی آن همچنان ادامه دارد حتی اگر کاربران برای محافظت از اطلاعات خصوصی خود از حالت ناشناس در Chrome یا مرور خصوصی در Safari و سایر مرورگر‌ها استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


گوگل اتهامات را انکار کرد

این دادخواست پرداخت غرامتی حداقل ۵ میلیارد دلاری برای گوگل به همراه دارد. گوگل سعی داشت این اتهام را انکار کند، اما قاضی منطقه لوسی کوه در ایالات متحده در حکم خود نوشت که این شرکت به کاربران اطلاع نداده در حالت خصوصی هم از کاربران داده جمع می‌کند. این قاضی ادامه داد:" این شرکت در دادگاهی اعلام کرد که به کاربران اعلام می‌کند که ناشناس به معنای نامرئی نیست و فعالیت کاربر در آن قسمت ممکن است برای وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنند و هرگونه تجزیه و تحلیل شخص ثالث یا خدمات تبلیغاتی وب سایت‌های بازدید شده قابل دریافت و جمع آوری باشد. "

گوگل به ردیابی کاربران در حالت ناشناس محکوم شد

خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل، روز شنبه گفت که این شرکت ادعا‌های این دادخواست را رد می‌کند او ادامه داد که ما به شدت در برابر آن‌ها دفاع خواهیم کرد. وی اضافه کرد که حالت ناشناس Chrome به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون اینکه فعالیتی در مرورگر یا دستگاه‌هایشان ذخیره شود، در اینترنت گردش کنند. همانطور که ما هر بار که یک برگه ناشناس جدید را باز می‌کنید، به وضوح بیان می‌کنیم، وب سایت‌ها ممکن است بتوانند اطلاعات مربوط به فعالیت مرور شما را در طول جستجو جمع آوری کنند.

گوگل به ردیابی کاربران در حالت ناشناس محکوم شد

گفتنی است، گوگل در اوایل سال جاری اعلام کرد که در حال حذف تدریجی کوکی‌های ردیابی شخص ثالث است و می‌گوید که قصد ندارد کوکی‌ها را با چیزی جایگزین کند که ممکن است به همان اندازه تهاجمی باشد، حتی اگر این امر بر تجارت تبلیغات شرکت تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار