تکرار ادعا‌های کشور‌های غربی در مورد سوریه و بحران این کشور

چهار کشور اروپایی به همراه آمریکا بیانیه‌ای مشترک را در دهمین سالگرد بحران سوریه منتشر کردند و بار دیگر مدعی شدند که خواهان اجرای راهکار‌هایی سیاسی برای پایان این بحران‌ها هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارتخانه‌های خارجه آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا طی بیانیه‌ای مشترک و در دهمین سالروز بحران سوریه و حمله گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب، به این کشور اتهامات بی اساس خود را علیه دمشق تکرار کردند.

آنتونی بلینکن، ژان ایو لودریان، دومینیک راب، هایکو ماس و لوئیجی دی‌مایو وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا طی این بیانیه بار دیگر از حملات تروریستی علیه سوریه دفاع کردند.

وبگاه وزارت خارجه آمریکا، در تشریح این بیانیه نوشت:

اقتصاد سوریه پس از سال‌ها درگیری، فساد و سوء مدیریت اقتصادی، از بین رفته است.

بیش از نیمی از جمعیت روسیه نیازمند کمک‌های حقوق بشری هستند و از سوی دیگر نیز میلیون‌ها آواره سوری در کشور‌های همسایه همانند؛ ترکیه، اردن، لبنان، عراق و مصر ساکن شده‌اند.

جلوگیری از ظهور داعش همچنان جز اولویت ماست و از این ضروری است که سوریه و حامیان آن با جدیت در فرایند سیاسی به تعامل بپردازند.

بر لزوم اجرای راهکاری مسالمت‌آمیز برمبنای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل، برای سوریه تاکید داریم، اما دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی متوسل شده است.

ما به درخواست برای آتش‌بس سراسری و دسترسی بدون مانع به مناطق نیازمند کمک، آزادی زندانیان و برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه زیر نظر سازمان ملل ادامه خواهیم داد.

آمریکا و چهار کشور اروپایی در این بیانیه خود انتخابات ریاست جمهوری آتی سوریه را زیر سوال برده و مدعی شدند که؛ این انتخابات قرار نیست بصورت آزاد یا عادلانه برگزار شود!

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز به مناسبت دهمین سالروز آغاز درگیری‌ها در سوریه طی پیامی نوشت: نیرو‌های فرانسوی در همکاری با ائتلاف آمریکایی همچنان به غارت منابع سوریه اهتمام دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحران سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار