قاسم‌پور خبر داد:

آمار بستری و مثبت بودن تست‌ها در فارس رو به افزایش است

معاون استاندار فارس از ممنوعیت ورود به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از این شهرها خبر داد و گفت: آمار بستری و مثبت بودن تست‌ها در فارس رو به افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم پور با بیان اینکه در چارچوب مصوبات ستاد ملی و با دستور استاندار تدابیر و تمهیدات خوبی در راستای مدیریت بیماری کرونا در نوروز امسال اتخاذ شده است به موضوع سفر‌های نوروزی پرداخت و عنوان کرد: در دو سال گذشته مردم از سفر در ایام نوروز منع شده اند از این رو امسال اجازه انجام سفر در ستاد ملی تصویب شد که بر اساس این مصوبه سفر‌ها هوشمند و مدیریت شده است.

او اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی به ریاست رئیس جمهور و با حضور نمایندگان قوای سه گانه و برخی از اعضای هیئت دولت، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، صدا و سیما و... صرفا ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی و خروج از این شهر‌ها ممنوع است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه ورود به شهر‌های زرد و آبی و خروج از این شهر‌ها بدون مانع است، بیان کرد: بر این اساس ورود به شهر‌های شیراز، مشهد و اصفهان که قبلاً به عنوان شهر زرد مسافرپذیر اعلام شده و ممنوعیت ورود مسافر داشتند بلامانع دانسته شده است.

او بیان کرد: همه زمینه‌های اسکان مسافران در استان قطع شده هیچ گونه برنامه ریزی برای اسکان و اقامت آن‌ها جز در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و مراکز بومگردی انجام نشده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا در ادامه افزود: مسافرین حق استفاده از چادر و یا اسکان در مدارس، مهمانسرا‌های دولتی و کمپ‌ها را ندارند.

قاسم پور با تاکید بر اینکه خودرو‌های شخصی از شهر‌های قرمز مانند شهر‌های استان خوزستان گچساران و ... اجازه ورود به فارس را ندارند، عنوان کرد: ورود این خودرو‌ها در مبادی ورودی استان کنترل و ضمن اعمال جریمه برای متخلفان، این خودرو‌ها برگشت داده می‌شوند.

معاون استاندار فارس از تدابیر و کنترل‌های سختگیرانه‌تر و بیشتری اعم از ممنوعیت ورود خودرو‌های غیر بومی، محدودیت در فعالیت اصناف، ممنوعیت رفت و آمد شبانه خودرو‌های پلاک شخصی و ممنوعیت ورود و خروج در شهر‌های نارنجی و قرمز استان مانند زرین دشت، داراب، مرودشت و ارسنجان خبر داد.

او افزود: همه فرمانداران استان و بهداشت و درمان و اعضا ستاد‌های شهرستانی مکلف به پیشگیری از شکل گیری هر نوع تجمع اعم از مجالس ختم و عروسی و مراسم‌های فرهنگی، آیینی، مذهبی و ... هستند.

قاسم‌پور با بیان اینکه آمار بستری و درصد مثبت شدن تست‌ها در استان رو به افزایش است، افزود: با توجه به شرایط نوروزی و گسترش ویروس جهش یافته کرونا مردم با رعایت بهتر شیوه نامه های بهداشتی از سلامت خود و هم استانی‌ها مراقبت کنند.

قاسم‌پور همچنین از متوقف کردن و اعمال قانون در خصوص خودرو‌های حامل افراد کرونا مثبت خبر داد.

او بیان کرد: نظارت بر بخش‌های مختلف گردشگری حمل و نقل، اصناف و بازار تشدید شده است.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: مسافران با تغییر رنگ شهر‌ها به قرمز و نارنجی ۷۲ ساعت مهلت دارند آن شهرستان‌ها را ترک کند.

او افزود: محدودیت‌ها متناسب با رنگ بندی هر شهر در بخش‌های مختلف تردد خودرویی، صنفی، آموزش فرهنگی و اجتماعی و اداری در حال اجرا است.

قاسم‌پور درباره ممنوعیت رفت و آمد شبانه نیز گفت: این محدودیت در همه شهر‌ها با هر نوع رنگ بندی از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد اعمال می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا ابراز امیدواری کرد: مردم با فرهنگ استان فارس همچون سال گذشته در سیزدهم فروردین ماه با رعایت اصول بهداشتی از ایجاد دورهمی‌های خانوادگی و شلوغی شهر‌ها جلوگیری خواهند کرد.

انتهایس پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.