معاون استاندار اصقهان:

شعب و صندوق‌های اخذ رای انتخابات در اصفهان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: شعبه‌ها و صندوق‌های اخذ رای خرداد امسال برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها در استان اصفهان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان شامگاه چهارشنبه پس از نشست ستاد کرونا اردستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مقدمات انتخابات در فرمانداری ها، بخشداری‌ها و ستاد انتخابات استانداری از قبل ۱۹ اسفند سال گذشته انجام شد، گفت: از ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر‌ها به مدت هفت روز انجام شد و در پایان مهلت قانونی سه هزار و ۷۰۰ نفر نام‌نویسی کردند.

او با اشاره به اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی امکان استفاده داوطلبان از بستر الکترونیک از جمله اپلیکشن موبایل، مراجعه به دفاتر پیشخوان و رایانه شخصی برای ثبت‌نام فراهم و سپس در فرمانداری‌ها نهایی شد، اظهارکرد: این شرایط با توجه به جدید بودن شاید برای برخی افراد زمان‌بر باشد، اما برای شرایط خاص ویروس کرونا موثر بود.

معاون استانداری اصفهان با بیان اینکه شرکت‌کنندگان دوره ششم انتخابات شورا‌های اسلامی نسبت به دوره پنجم کاهش، اما به دوره چهارم افزایش داشت، ادامه داد: از ۱۶ فروردین هم ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به مدت هفت روز انجام می‌شود و افراد باید از اکنون نسبت به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند و آمادگی لازم برای استفاده از بستر اینترنت و اپلیکشن‌ها را داشته باشند.

او با اشاره به اینکه محیط اخذ رای یکی از بحث‌ها در حوزه مشارکت مردم در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: برای این منظور با هماهنگی‌های صورت گرفته ۲۰ درصد صندوق و شعبه‌های اخذ رای نسبت به دوره قبل افزایش خواهد داشت که به نسبت شهرستان‌ها و تراکم شعبه‌های رای تقسیم خواهد شد.

قاسمی افزود: شرط سکونت برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ملاک نیست و بعد از انتخاب افراد به عنوان عضو اصلی شورای شهر یا روستا لحاظ می‌شود.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره مجلس شورای اسلامی، میاندوره‌ای خبرگان رهبری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ در کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.