افزایش موارد سرپایی ابتلا به کرونا در مشهد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد موارد سرپایی ابتلا به کرونا در برخی از مراکز خدمات جامع سلامت افزایش محسوسی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش تعداد شهر‌های قرمز و نارنجی در کشور و روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در برخی از شهر‌ها گفت: انجام سفر، حضور در اماکن شلوغ، حضور در رستوران‌ها و دورهمی‌ها از عوامل تأثیرگذار در روند افزایشی آمار کرونا محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر روند ابتلا به کرونا در خراسان رضوی، تند و پیش رونده‌ای نیست افزود: اما در برخی از مراکز خدمات جامع سلامت، درصد افراد مبتلا به کرونا افزایش یافته است که این امر می‌تواند زنگ خطری برای هفته‌های آینده باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی قدرت سرایت و انتشار بیشتری دارد ادامه داد: طی بررسی‌های انجام شده از تعدادی از بیماران بستری، ۵۰ درصد این افراد مبتلا به کرونای انگلیسی بودند که این امر لزوم توجه بیشتر مردم را نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌طلبد.


بیشتر بخوانید



قلیان با بیان اینکه رنگ بندی شهر‌ها از لحاظ آمار ابتلا به کرونا با نحوه فعالیت اصناف در ارتباط است بیان کرد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و تغییر رنگ شهرها، به طور حتم محدودیت‌هایی در فعالیت اصناف صورت می‌گیرد.

او با اشاره به در پیش بودن برنامه سنت چراغ برات در استان خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد استانی کرونا، تمامی آرامستان‌ها استان برای پیشگیری از کرونا در روز‌های منتهی به نیمه شعبان غیر فعال و برگزاری مراسم ممنوع است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام//م. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.