دبیر کل انصارالله: آمریکا، انگلیس و اسرائیل پشت پرده جنگ یمن بوده‌اند

دبیر کل جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: انگلیس و رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا، عربستان سعودی و امارات را برای تجاوز به یمن همراهی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیر کل جنبش انصارالله یمن بر حقانیت مردم این کشور برای دفاع از خود تاکید کرد.

سید عبدالملک بدرالدین روز پنج شنبه در سخنانی در آستانه هفتمین سال تجاوز به یمن اعلام کرد: فردا روز مقاومت و پایداری است که به لحاظ انسانی و ملی بسیار ارزشمند است.

دبیر کل انصارالله گفت: خداوند را شاکرم، اگر حمایت‌های او نبود مردم ما نمی‌توانستند این همه سال دوام بیاورند.

دبیر کل جنبش انصارالله تاکید کرد: این تهاجم، از زمان آغاز آن در نیمه شب شش سال پیش ِتجاوز به یمن و از همان آغاز ارتکاب نخستین جنایت علیه غیرنظامیان در صنعا، ماهیت جرم و جنایت داشت. همه تصورات سعودی و اماراتی اشتباه بود و تاکنون علی رغم روشن بودن همه موارد به آن‌ها توجهی نشده است.

او گفت: جنگنده‌های ائتلاف متجاوز از همان آغاز مناطق مسکونی را بمباران کردند، مردم را در خانه هایشان هدف قرار دادند، مردم یمن در کشور خودشان در هر مکان هدف قرار گرفتند، چه در منزل چه خارج منزل. متجاوزان در حملات هوایی به شکل وحشیانه خانه‌ها را ویران کردند هم در شهر‌ها و هم در روستا‌ها و قربانیان افراد غیرنظامی بودند. کودکان و زنان بیگناه قتل عام شدند. تصاویری بسیار فاجعه بار و دردآور، چه چیزی می‌تواند این جنایات را توجیه کند یا آن‌ها را قانونی جلوه دهد؟ جنگنده‌های متجاوز حتی چادر‌های بیابان نشینان را هم هدف قرار دادند و مردم بیابان نشین را در چادرهایشان قتل عام کردند و حتی به چارپایان آن‌ها هم رحم نکردند. همه این حملات برنامه ریزی شده بود. متجاوزان همه زیرساخت‌ها را از روی عمد و قصد و به صورت برنامه ریزی شده هدف قرار دادند.

دبیر کل جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: آنها بر بمباران مساجد تاریخی تمرکز کردند و به عمد تاسیسات آموزشی را در یمن هدف قرار دادند. آیا دانش آموزان و تاسیسات آموزشی در یمن اهداف جنگی محسوب می‌شوند؟ هدف قرار گرفتن مراکز بهداشتی و بیمارستانی در یمن به عمد صورت می‌گیرد. همه مراکز حساس را در یمن هدف قرار دادند و آسیب‌های زیادی به یمنی‌ها زدند. بمباران بازار‌ها با هدف بیشترین تلفات انجام می‌شود. سعودی‌ها تلاش می‌کنند این تجاوزگری را به عنوان مشکل بین طرف‌های یمنی جلوه دهند در حالی که این تجاوزگری را سعودی‌ها هدایت می‌کنند و خائنانی از اهالی یمن فقط دستورات را اجرا می‌کنند. عملیات نظامی و حملات هوایی با فرماندهی طرف خارجی صورت می‌گیرد. کسانی که در خیانت به کشور دست دارند، زیر سلطه سعودی‌ها کار می‌کنند و از خودشان هیچ اختیاری ندارند.

الحوثی در ادامه سخنان خود یادآور شد: وابستگی سعودی و اماراتی با اطمینان کورکورانه به تخمین‌ها و گزارش‌های اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی در شناسایی دشمن و خطرات، آن‌ها را وادار به تصمیم گیری‌های غلط می‌کند. وابستگی سعودی و اماراتی به آمریکایی‌ها در تمام پرونده‌های منطقه‌ای بارزترین عامل درگیر شدن آن‌ها در این تجاوز است.

این مقام انصارالله، عربستان را مجری اصلی تجاوز به یمن و امارات را همدست آن معرفی کرد.

دبیر کل جنبش انصارالله به نقش پررنگ آمریکا در تجاوز به یمن و همدستی و مشارکت گام به گام با عربستان پرداخت و افزود هدایت ائتلاف سعودی به خوبی نشان داد که این تجاوز تحت نظارت آمریکا انجام شد. اعلان جنگ علیه یمن از واشنگتن و از زبان عادل الجبیر بود که همین مسئله پشت پرده جنگ را نشان داد.

الحوثی افزود: اسرائیلی‌ها و انگلیسی‌ها در هدف قرار دادن یمن در کنار رئیس آمریکایی خود بودند. قبل از تجاوز، دشمن اسرائیلی علیه یمن تحرکاتی صورت می‌داد و نتانیاهو در راس کسانی بود که علیه انقلاب یمن سخن می‌گفت.

دبیر کل جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: امارات و عربستان سعودی به نقش منطقه‌ای خود دلخوش کرده بودند و هر یک از آن‌ها می‌خواهند نماینده انحصاری آمریکا در منطقه باشند. در سطح فرآیند اجرایی، عربستان سعودی همان طرفی است که به صورت آشکار تجاوز علیه یمن را هدایت و رهبری می‌کند.

او همچنین گفت: زمانی که جنایت‌های ائتلاف متجاوز به اوج می‌رسد، یمنی‌ها سرزنش می‌شوند و از آنان خواسته می‌شود این نبرد را متوقف کنند. زمانی هم که محاصره خارجی علیه این کشور تشدید می‌شود و درد و رنج مردم افزایش می‌یابد و اوضاع بسیار فاجعه بار کشور در کشور‌های مختلف و میان ملت‌های دیگر انعکاس پیدا می‌کند، باز هم شاهد اظهارنظر، توصیه و سرزنش مسئولان سازمان ملل، آمریکا، کشور‌های اروپایی و حتی خود عربستان هستیم که چرا با خودتان این گونه رفتار می‌کنید؟ چرا به این حد از فاجعه رسیدید؟ از این کار‌ها دست بردارید. این تناقض بسیار عجیبی است: نادیده گرفتن واقعیت‌ها و اتفاقات بسیار شفاف و روشن. زمانی که بحران میدانی پیش می‌آید و عملیات اصلی ائتلاف متجاوز شکست می‌خورد و در انجام ماموریت نظامی اش به مشکل بر می‌خورد، باز هم سراغ ملت یمن می‌آید و برای آشتی و حل مشکلاتشان که سبب آزار و اذیت کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌های جهان شده است، اعلام آمادگی می‌کند!

بدرالدین با تاکید بر اینکه جنایت محاصره یمن، یکی از هولناکترین جنایت‌های متجاوزان در حق ملت یمن است، افزود: ائتلاف متجاوزان با ادامه محاصره یمن به دنبال تشدید رنج‌های همه ملت یمن هستند. ائتلاف متجاوزان و مزدوران آن‌ها برای دامن زدن به اختلافات طایفه‌ای و قبیله‌ای بین ملت یمن تلاش می‌کنند. ائتلاف متجاوز با ادعای تلاش برای هدف قرار دادن کعبه و مدینه منوره به ملت یمن افترا می‌زند. ائتلاف متجاوز به دنبال تفرقه افکنی بین ملت یمن است. تهاجم زمینی و اشغال بخش‌های گسترده‌ای از یمن جنایت در حق ملت یمن و نقض حاکمیت ملی آن است.

عربستان سعودی از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری منصور هادی به قدرت، حملات هوایی و زمینی خود را به یمن آغاز کرد و طی شش سال جنگ با بیش از ۲۶۰ هزار حمله هوایی این کشور را ویران کرده و به بحرانی‌ترین وضع انسانی و اقتصادی کشانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار