کاهش دما و بارش پراکنده باران در خراسان رضوی

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از لحاظ دمایی، امروز و فردا نسبت به روز گذشته، تقریبا در برخی نقاط استان، کاهش دما خواهیم ‌داشت که در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه به طور میانگین در سطح استان بین ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش دما، پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگر زاده کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در مشهد برای امروز و روز یکشنبه وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌کنیم. همچنین در ساعاتی رشد ابر، رگبار‌های پراکنده باران و احتمال رعدوبرق خصوصا در نواحی شمالی استان، پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت تا روز دوشنبه با شدت و ضعف ادامه پیدا خواهد کرد.

او افزود: از روز دوشنبه در ساعاتی افزایش سرعت وزش باد، وزش باد شدید و خیلی شدید را همراه با کاهش کیفیت هوا، درسطح استان خواهیم داشت که احتمال بروز خسارت همچنان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: با وجود بارش پراکنده‌ای که در سطح استان داشته‌ایم، همچنان هوا آلوده است و در روز شنبه و یکشنبه احتمال دارد به تدریج هوا سالم شود.

آهنگر زاده بیان کرد: در۲۴ ساعت گذشته، قوچان با ۹ درجه بالای صفر و تایباد با۳۷ درجه، به ترتیب کم‌ترین و بیشترین دما را در سطح استان داشته‌اند. تمام استان در یک ساعاتی وزش بادشدید داشته‌اند که بیشترین سرعت باد را، گناباد با حدود ۱۲۶ کیلومتر در ساعت، ثبت کرده است.

او تصریح کرد:همچنین، سرعت باد در سبزوار تاحدود ۹۰ کیلومتر و بردسکن ۹۹ کیلومتر برساعت ثبت شده‌است. بیشترین بارش در استان را، کلات با سه میلی‌متر و بعد از آن قوچان و درگز با حدود ۲.۴ میلی‌متر داشته‌اند. همچنین نوسانات دمایی مشهد بین ۱۳ و ۳۳ درجه بوده که دیروز حداکثر دمای مشهد ۳۳ بوده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.