وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

صنعت هوایی عقب نگه داشته شده است

اسلامی گفت: برخلاف این که بهترین نیرو‌های متخصص را داریم، صنعت هوایی ما عقب نگه داشته شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز از کارگاه‌های فنی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

اسلامی در بازدید از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با کارکنان و مدیران این شرکت هم دیدار کرد.

همچنین وزیر راه و شهرسازی از کارگاه‌های تعمیراتی، چون ارابه فرود هواپیما، کارگاه تراشکاری و کارگاه موتور نیز بازدید کرد.

محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در حاشیه بازدید از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های مهندسی و تعمیرات این شرکت با کمک صنایع داخلی و شرکت‌های دانش بنیان، تحولات اساسی را در ایران ایر به وجود بیاوریم و اینجا را به یک قطب بزرگ صنعتی در بخش تعمیرات سنگین و حمایت از نهضت قطعه سازی به عنوان یک ضرورت کشور، در بخش هوایی تبدیل کنیم.

او درباره میزان راهگشا بودن شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» در صنعت هواپیمایی کشور نیز، اظهار کرد: صنعت هوایی، بیش از هر صنعت دیگری در کشور  به این نیاز دارد که همه در آن به شعار سال اهتمام داشته باشند، اما متاسفانه صنعت هوایی ما به صورت کاملا ساده لوحانه ای، عقب نگه داشته شده است.


بیشتر بخوانید


اسلامی تشریح کرد: کشوری هستیم که بهترین نیرو‌های متخصص را داریم، ایرانیان در خارج از کشور، جزو نیرو‌های سرآمد صنعت هوافضایی دنیا هستند، اما خیلی راحت صنعت هوایی ما عقب نگه داشته شده و باید با استفاده از رویکرد‌های جدیدی که در این دوره آغاز کردیم و حمایتی که از شرکت‌های دانش بنیان داشتیم، بتوانیم این عقب ماندگی‌ها گسترده را جبران کنیم و یک پایه گذاری اساسی انجام دهیم که کشور ما، جزو کشور‌های تراز اول دنیا در این صنعت، قرار بگیرد.

او گفت: این پتانسیل به صورت بالقوه وجود دارد و در بخش‌هایی بالفعل شده است. در بخش نظامی فوق العاده پیشرفت داشتیم و امیدواریم که در بخش تجاری نیز این عقب ماندگی‌ها جبران شود و با رفع موانعی که وجود دارد، پشتیبانی‌های همه جانبه‌ای را انجام دهیم و بتوانیم جایگاه واقعی کشور را در این زمینه به وجود بیاوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار