خداحافظی بهزیستی خراسان رضوی با مهد‌های کودک

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: مدیریت و اداره مهد‌های کودک از دستور کار بهزیستی خراسان رضوی حذف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهره شاهرودی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: با ابلاغ دستور العمل سازمان بهزیستی، کار مدیریت و اداره‌ی مهد‌های کودک از نظر ساختار، مجوز، نظارت و سایر ارتباطات اداری و مدیریتی با این نهادها، از ابتدای امسال از دستور کار بهزیستی خراسان رضوی خارج شده است.

او افزود: بهزیستی خراسان رضوی پیش از این ۱۴۹۳ مهد کودک تحت نظارت داشت که ۶۳۷ مهد در روستا‌ها و ۸۵۶ مهد در شهر‌ها اداره می‌شدند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: در این تعداد مهد کودک بیش از ۷۰ هزار کودک ۰ تا ۶ سال تحت نظام تعلیم و تربیت تخصصی بودند.

شاهرودی بیان کرد: به دنبال گفتگو‌های مفصل و رایزنی‌های صورت گرفته و نیز برنامه‌ریزی کلان کشور با تصمیم و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمام برنامه‌ریزی و مدیریت مهد‌های کودک به آموزش و پرورش واگذار شد و در اواخر اسفندماه، اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز به تصویب رسید و ابلاغ گردید.

او تصریح کرد: از اول امسال، با عنایت به مکاتبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بهزیستی استان هیچ مسؤولیتی در قبال مسائل مهد‌های کودک ندارد و شهروندان و خانواده‌ها، مشکلات و مسائل مهد‌های کودک و سایر موارد اعم از شهریه، مدارک، نحوه‌ی مدیریت، مجوز‌ها و ... را از آموزش و پرورش استعلام کنند و یا با این نهاد در میان بگذارند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: البته اکثریت قریب به اتفاق مهد‌های کودک استان در سال ۹۹ به خاطر مشکلات ناشی از کرونا، تعطیل بودند و تعداد اندکی به شکل نیمه تعطیل و با پذیرش محدود فعالیت داشتند که در مجموع ۱۰ هزار نفر در این زمینه دچار آسیب‌های مالی و شغلی شدند.

شاهرودی اظهار کرد: بهزیستی در ۲۰ سال گذشته، تلاش کرد مهد‌های کودک را با آخرین متد‌های پرورش شخصیت کودکان و آموزش‌های زیر سن دبستان در دنیا تطبیق دهد و مواد آموزشی یک‌پارچه‌ای را نیز تدوین و به مهد‌ها ارائه کرد.

او افزود: همچنین توزیع یک وعده غذای گرم رایگان برای کودکان مهد‌های روستایی و حواشی شهرها، که از سوی بهزیستی خراسان رضوی ارائه می‌شد نقش بسیار مهمی در رفع نقایص اسکلتی، سؤء تغذیه، بیماری‌های متابولیکی و اصلاح نظام تغذیه‌ای کودکان و خانواده‌های محروم و نیازمند ایفا کرد.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار