حسرت پمپئو از شکست در توقف برنامه هسته‌ای کره شمالی

مایک پمپئو از آنچه عدم مقابله کافی دولت پیشین آمریکا با برنامه هسته‌ای کره شمالی خوانده، ابراز پشیمانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  هیل در گزارش امروز (پنج‌شنبه) خود اعلام کرد «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا، از عدم اتخاذ اقدامات کافی و بازدارنده برای مقابله با برنامه هسته‌ای کره شمالی از سوی دولت پیشین این کشور ابراز پشیمانی کرد.

به نوشته هیل، پمپئو در مصاحبه‌ای به اولین سفر خود به کره شمالی اشاره کرده و مدعی شد این سفر نقطه عطفی در سیاست خارجی کشورش در قبال پیونگ یانگ محسوب می‌شود.

این مقام پیشین آمریکا مدعی شده این سفر پس از اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، مبنی بر خشم و جنگ میان این دو کشور در صورت تهدید از سوی پیونگ یانگ، انجام شده تا «تنش‌ها با کره شمالی کاهش یابد.»

او در بخشی از این مصاحبه گفت: «به این سفر رفتم تا تنش‌ها را کاهش دهم و موقعیتی بسازم تا رایزنی‌های منطقی‌تری داشته باشیم.»

پمپئو در ادامه افزود: «پشیمانم بیشتر پیش نرفتم، ما کره شمالی را متقاعد کردیم تا آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای بیشتری انجام ندهد. اما به این مرحله نرسیدیم که از برنامه هسته‌ای دست بکشد.»

پمپئو این سفر را در زمانیکه رئیس سی‌آی‌ای بود انجام داد و دومین سفرش در ماه مه ۲۰۱۸ و زمانی که وزیر خارجه بود انجام شد. در دومین سفر، سه آمریکایی که به جرم جاسوسی در کره‌شمالی بازداشت شده‌ بودند، آزاد شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار