طی شبانه روز گذشته رخ داد؛

مراجعه حدود ۹۷۰۰ بیمار به اورژانس بیمارستان‌های کرمان

دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان کرمان گفت: طی شبانه روز گذشته، ۹ هزار و ۶۹۹ بیمار به اورژانس بیمارستان‌ها استان کرمان مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمد صابری، دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان کرمان گزارش آماری سلامت استان در طرح سلامت نوروزی از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۱۲ فروردین تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

او گفت: طی این مدت، ۶ نفر بر اثر تصادف و ۲۸ نفر بر اثر عوامل دیگر (با احتساب فوتی‌های کرونا) در استان فوت کرده اند.

صابری با اشاره به انتقال ۱۳۷ مصدوم تصادفی و ۱۹۲ بیمار غیر تصادفی با اورژانس به مراکز درمانی طی ۲۴ ساعت افزود: ۴۰ مصدوم تصادفی و ۲۲۱ بیمار غیر تصادفی با تلاش کارکنان اورژانس طی این مدت در محل درمان شدند. 

او با اشاره به ۲۹ مورد بازدید از بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی طی ۲۴ ساعت بیان داشت: طی یک شبانه روز، ۹ هزار و ۶۹۹ بیمار به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که از این تعداد، ۸ هزارو ۵۰۸ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی استان کرمان بیان کرد: از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه دیروز تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه امروز ۷۳ تولد در استان ثبت شده است.

او تعداد اعمال جراحی اورژانسی طی مدت زمان یاد شده را ۱۲۵ مورد و اعمال جراحی غیراورژانسی را ۱۱۶ مورد اعلام کرد و گفت: طی این مدت، ۵۴ مورد اعزام بین بیمارستانی و یک مورد احیای موفق صورت گرفته است.

صابری تعداد بازدید‌های بهداشتی طی یک شبانه روز را ۲ هزار و ۱۷۹ مورد عنوان کرد و گفت: طی این بازدیدها، ۳۵۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری شده است.

او‌تعداد بازدید‌های حوزه غذا و دارو طی این مدت را ۲۰ مورد اعلام کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.