شناسایی۸۵۴ نفر مشکوک به کرونا در مبادی ورودی به خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۲۵ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین ماه، ۸۵۴ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مجتبی احمدی مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین ماه، ۸۵۴ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شدند، گفت: طرح مراقبت بهداشتی و غربالگری و کنترل کرونا در مبادی مرزی استان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا پانزدهم فروردین امسال با حضور ۶۱ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در قالب ۲۲ تیم عملیاتی ادامه دارد.

او افزود: با توجه به شرایط بیماری کرونا، نوروز امسال همانند سال گذشته طرح راهنمای مسافران نوروزی اجرا نشد.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: امسال نوروز، ۳۳ پایگاه عیدانه در خراسان رضوی فعال بود که از این تعداد ۲۶ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، پنج پایگاه موقت و ۲ پایگاه مراقبت بهداشتی مبادی مرزی برای خدمات‌رسانی احتمالی در ایام نوروز فعال بود.

احمدی، با اشاره به اجرای طرح کنترل کرونا در مبادی مرزی در مرز گمرک دوغارون تایباد و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد بیان کرد: از ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ تا چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۰، تعداد ۱۸ هزار و ۹۳۳ نفر در این دو پایگاه تب‌سنجی شدند.

او تصریح کرد: تاکنون در قالب این طرح از مسافران ورودی مرز دوغارون در تایباد و نیز فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، ۵۲۹ مورد تست اولیه کرونا و تعداد ۸۳۰ مورد تست pcr انجام شد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار