روسیه: آغاز درگیری در شرق اوکراین به معنای نابودی این کشور است

معاون دفتر ریاست جمهوری روسیه به اوکراین درباره هر گونه ماجراجویی در منطقه دونباس هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دیمیتری کوزاک، معاون دفتر ریاست جمهوری روسیه هشدار داد بروز جنگ در دونباس در شرق اوکراین، به منزله آغازی برای نابودی اوکراین است.

بر این اساس، کوزاک تاکید کرد در صورت شعله ور شدن زبانه‌های جنگ در دونباس، روسیه مجبور است از اتباعش دفاع کند.

اقدامات اوکراین شرایط را در خط تماس جنوب شرق این کشور پرتنش کرده است. در این زمینه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان برضرورت پایبندی مقامات اوکراین به توافق مینسک، به ویژه ضرورت گفتگو‌های مستقیم با جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و تعیین شرایط ویژه برای منطقه دونباس تاکید کرد.

هم زمان دیمتری کوزاک، معاون دفتر ریاست جمهوری روسیه هشدار داد از سرگیری درگیری‌ها در دونباس به آغازی برای نابودی اوکراین تبدیل خواهد شد. اتفاقات بعدی در گرو روند تحولات در این منطقه است، در شرایطی که حوادثی، چون آنچه که در سربرنیتسا رخ داد به وقوع بپیوندد بر اساس آنچه که رئیس جمهور روسیه گفته است آن زمان مجبور خواهیم بود از ساکنان دونباس دفاع کنیم. نیرو‌های ما توانایی چنین ماموریتی را دارند، اما امیدواریم نیازی به این کار نباشد.

وی افزود: البته اتفاقات این منطقه به رفتار طرف مقابل ارتباط دارد، فرضیاتی در داخل اوکراین مطرح است و من هم آن را تایید می‌کنم. بر اساس این فرضیات گفته می‌شود آغاز عملیات نظامی در دونباس به معنی آغازی برای نابودی اوکراین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار