عبور سیارکی از میان زمین و ماه

قرار است فردا سیارکی از میان زمین و کره ماه عبور کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از آر تی، در حالی که «کاوشگر اسیریس رکس» ناسا قرار است تا با سیارک بنو خداحافظی کند، اندکی نزدیکتر به سیاره خودمان، ناسا هشداری در خصوص دو صخره فضایی صادر کرده که قرار است اندکی به کره زمین نزدیک شوند.

بر اساس اعلام شبکه آر تی روسیه، در تاریخ دهم آوریل (فردا) سیارک ۲۰۲۱ GT۳ که عرض آن به ۱۹ متر می‌رسد (که تقریبا به اندازه یک راهرو بولینگ است) قرار است تا از میان کره زمین و ماه در فاصله تنها ۲۵۵ هزار و ۸۸۶ کیلومتری یا به عبارت بهتر فاصله‌ای به اندازه ۳۰ برابر طول دیوار چین، عبور کند.

برای فهم دقیقتر این فاصله باید گفت فاصله میانگین میان سیاره ما و کره ماه تنها ۳۸۵ هزار کیلومتر است. خوشبختانه به نظر می‌رسد این سیارک تهدید مستقیمی برای کره زمین به حساب نمی‌آید؛ هرچند می‌تواند یادآور دیگری از این مسأله باشد که سیاره ما می‌تواند تا چه اندازه در برابر اجرام و بقایای کیهانی آسیب پذیر باشد.

همچنین کمتر از یک ماه دیگر قرار است تا سیارک ۲۰۲۱ AF۸ که اندازه آن مابین ۲۶۰ تا ۵۸۰ متر تخمین زده می‌شود، به زمین نزدیک شود.

گفتنی است نوستراداموس پزشک و منجم مشهور فرانسوی طبق برخی تفسیر‌های آخر الزمانی اش پیش بینی کرده بود کره زمین در سال ۲۰۲۱ با یک سیارک برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۰:۴۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
نوسترادامس منبعتون شده خخخ اون که میگفت سال 2000 زمین نابود میشه بیست و یک سال خودتون بهش اضافه کردی؟
آخرین اخبار