انفجار کرونا در بوشهر/شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم در جامعه و هم در برخی دستگاه‌های اجرایی به وضوح دیده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: از یک ماه گذشته روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در استان شدت گرفته است و این روند صعودی همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: بررسی آمار‌های به دست آمده در سه هفته نخست فروردین امسال نشان می‌دهد، شیوع انفجاری ویروس کرونا در استان بوشهر رخ داده است.

افزایش دو برابری مرگ و میر کرونایی در هفته سوم فروردین

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با قدردانی از ایثار تیم‌های مراقبت سلامت مراکز خدمات جامع سلامت استان بوشهر برای کشف و رهگیری موارد جدید ابتلا به کرونا افزود: در هفته اول فروردین سال ۱۴۰۰، تعداد ۷۰۱ مورد بیمار و در هفته دوم با جهشی ۱۴۲ درصدی نسبت به هفته اول به تعداد ۱۶۹۵ مورد بیمار جدید و در هفته سوم نیز با جهش ۱۰۹ درصدی نسبت به هفته دوم تعداد ۳۵۴۵ مورد بیمار جدید به آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر اضافه شد.

خواجه ئیان ادامه داد: میزان مرگ نیز که از هفته اول فروردین به شکل صعودی افزایش یافته بود، با افزایش دو برابری از هشت مورد فوتی در هفته‌های اول و دوم به ۱۶ مورد در هفته سوم فرودین ماه ۱۴۰۰ رسیده است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه پس از بررسی‌های میدانی، کاهش میزان رعایت اصول بهداشتی در جامعه به وضوح دیده می‌شود، گفت: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم در جامعه و هم در برخی دستگاه‌های اجرایی به وضوح دیده می‌شود و آنچه که باید برای حفاظت از خود درنظر داشته باشیم  در عمل اتفاق نمی‌افتد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: همگی اطلاع داریم که سرایت پذیری ویروس نسبت به گذشته بسیار بالاتر رفته است پس باید هر آنچه که پیش  از این برای پیشگیری از ابتلا به بیماری انجام داده‌ایم را با شدت بیشتر ادامه دهیم تا بتوانیم بیماری را کنترل و سیر صعودی این بیماری را متوقف کنیم.

توقف کامل دورهمی‌ها، میهمانی‌ها و مراسم‌ جشن و ختم

خواجه ئیان عنوان کرد: اکنون تنها راهی که می‌تواند سیر افزایشی بیماری را کم کند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و آنچه که نتیجه بخش و موثر است توقف کامل دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و پرهیز از تشکیل مراسم جشن و ختم است.

او گفت: تنها راه کنترل این بیماری در زمان کنونی کاهش تمامی تماس‌های فردی و افزایش رعایت اصول بهداشتی و حفاظت فردی به شکل کامل و دقیق است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از آنجا که واکسیناسیون جامعه نیز هنوز به شکل کامل انجام نگرفته و حتی اگر به تعداد کافی نیز واکسن در جامعه موجود بود و واکسیناسیون به شکل کامل و سراسری انجام می‌شد ایمنی جامعه حداقل به دو ماه به طول می‌انجامید، پس همچنان رعایت نکات بهداشتی بهترین راه کنترل ویروس کرونا است.

کوچکترین علائم را، نشانه کرونا بدانید

خواجه ئیان از مردم خواست هر فردی حتی اگر علائم جزئی را نیز در خود احساس کرد این علائم را جدی بگیرد و به منزله کرونا قلمداد کند و در این شرایط به هیچ عنوان در مقابل تب بدن در سردرد و سرماخوردگی سهل انگاری نشود.

او افزود: آزمایش‌های تشخیصی کرونا ممکن است منفی کاذب داشته باشند پس در صورت منفی بودن پاسخ آزمایش به طور حتم شرایط قرنطینه راتا چندروز رعایت شود و در خانه نیز اصول بهداشت فردی مد نظر باشد تا از ابتلای خانوادگی کرونا جلوگیری شود.

دستگاه‌های اجرایی به کاهش شیوع کرونا کمک کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: افزون بر مردم، مدیران دستگاه‌های اجرایی و سایر سازمان‌ها نیز باید با اجرای کامل ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و رعایت دقیق ضوابط دورکاری زمینه کاهش حضور کارکنان را فراهم کنند و با استفاده تمامی ظرفیت‌های خود نسبت به ارائه خدمات غیرحضوری اقدام کنند و زمینه ساز کاهش روند ابتلا به بیماری در جامعه باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.