خدمات هنرمندان کرمانی در حوزه ترویج فرهنگ رضوی

علیزاده با اشاره به ظرفیت قوی کرمان برای خلق آثار هنری با محتوای رضوی گفت: هنرمندان در ایام کرونا می‌توانند با تولیدات فاخر و نشر آن در فضای مجازی حال و هوای حرم مطهر را به محبین امام رضا (ع) انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نشست مشترک با دبیرکانون‌های خدمت رضوی استان کرمان با اعلام آمادگی برای همکاری با کانون‌های خدمت رضوی از تمایل و علاقه مندی هنرمندان استان کرمان به خدمت در حوزه ترویج فرهنگ رضوی خبر داد.

او با بیان اینکه هنر بهترین ابزار برای ترویج سیره رضوی است، افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری کرمان باید عطر و بوی امام رضا (ع) رادر جامعه منتقل کند.

علیزاده به برگزاری موفق بیست و شش دوره جشنواره شعر رضوی اشاره و تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی با استفاده از ظرفیت ادبی و هنری کشور، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره نبوی، کشف استعداد‌های ادبی و … از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

سعید کاظمی پور، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان نیز با تقدیراز همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید آثار هنری رضوی گفت: پویش محله‌های اسلامی با هدف توسعه و ترویج سیره و فرهنگ رضوی در جامعه به همت خادمیاران رضوی استان کرمان برای اولین بار در کشور به عنوان پایلوت در حال اجرا است.

او خادمیاران رضوی را شاگردان مکتب حاج قاسم دانست و افزود: خادمیاران حضرت امام رضا (علیه السلام) برای اجرا و تبیین فرامین مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و در زمینه خدمت به مردم هم قسم شدند و در این بین از اتحاد و همدلی در جامعه که ثمره خون هزاران شهید گلگون کفن است، حفاظت خواهند کرد.

محمدرضا احمدی، مسئول روابط عمومی کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان نیز در این نشست، سینما، هنر و موسیقی را ابزار‌های خوبی برای ترویج سیره رضوی دانست و گفت: جشنواره‌های هنری با محوریت امام رضا (ع) می‌تواند فرصت خدمت را برای افراد هنرمند با سلیقه‌های گوناگون و صاحب اثر به خدمت در حوزه ترویج فرهنگ امام رضا (ع)، زیارت و اهل‌بیت (ع) فراهم کنند.

او استفاده از ابزار هنر را از مولفه‌های مهم گسترش فرهنگ و ارزش‌های انقلاب دانست و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر استان کرمان در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ رضوی بتوان گام‌های موثری برداشته شود.

احمدی با بیان اینکه یکی از عرصه‌هایی که حوزه هنری استان می‌تواند در زمینه آن برنامه سازی می‌کند، ترویج معارف و سیره وجود مقدس حضرت رضا (ع) و معرفت افزایی عموم جامعه نسبت به خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) است، خواستار همکاری و مشارکت جامعه هنرمندان استان برای تولید آثار رسانه‌ای امام رضایی شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار