استقرار آزمایشگاه ویژه تست کرونا از مسافران پروازهای خارجی در فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: آزمایشگاه ویژه تست پی. سی. آر کرونا برای گرفتن تست از مسافران پروازهای خارجی در فرودگاه هاشمی‌نژاد مستقر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون پرواز‌های خارجی فرودگاه مشهد در سه مسیر ترکیه، قطر و عراق انجام می‌شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا از مسافران ورودی پرواز‌های خارجی تست گرفته می‌شود.

او افزود: استفاده از ماسک از سوی مسافران و کارکنان در ترمینال‌ها الزامی بوده و نظارت بر میزان رعایت توصیه های بهداشتی نیز تشدید شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: ناظران سلامت با توجه به قرمز شدن شهر مشهد و آغاز موج چهارم کرونا بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت توصیه های بهداشتی در سالن‌های فرودگاه نظارت جدی دارند.


بیشتر بخوانید


امانی بنی بیان کرد: استمرار گندزدایی و ضدعفونی کردن ترمینال‌ها و خودرو‌های سرویس دهنده شرکت‌های هندلینگ نیز با نظارت بیشتر و فوق العاده پیگیری می‌شود.

قبل از شیوع کرونا روزانه ۴۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا می‌شدند و این فرودگاه ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور بود که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شد.

 

انتهای پیام//ا.ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.