کلاهبرداری از فروشندگان با رسید‌های جعلی

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص سوءاستفاده مجرمان سایبری از رسید‌های پرداخت بانکی در خرید‌های روزمره، به فروشندگان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: بررسی دقیق رسید پرداختی برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های مالی اینترنتی الزامی است.

او افزود: کلاهبرداران سایبری با استفاده از برنامه‌های رسید ساز در هنگام خرید به ویژه از سایت‌های واسط مانند دیوار، شیپور و... پس از دریافت شماره کارت بانکی فروشنده، رسید جعلی پرداخت هزینه را تهیه و با ارسال آن برای فروشنده، کالای خریداری شده را بدون پرداخت وجهی از فروشنده دریافت می‌کنند.

سرهنگ یادگارنژاد افزود: مجرمان سایبری بیشتر به دنبال خرید از سایت‌ها و فروشگاه‌هایی هستند که درگاه پرداخت بانکی ندارند و دریافت وجه را به هنگام تحویل کالا منوط کرده‌اند، این مجرمان هنگام دریافت کالا که اصولا به دست پیک صورت می‌گیرد با بیان اینکه کارت بانکی به همراه ندارند از فروشنده شماره حساب یا کارت بانکی می‌خواهند تا از طریق موبایل بانک اقدام به واریز وجه خرید کنند.

سرهنگ یادگار نژاد در توصیه به فروشندگان بیان کرد: با فعال سازی سامانه پیامک حساب بانکی از انجام هرگونه تراکنش بانکی و دریافت یا برداشت از حساب بانکی مطلع شوید و قبل از تحویل کالا، حتما مطمئن شوید که این پیامک از سوی بانک و با سرشماره بانک برای شما ارسال شده است.

رئیس پلیس فتا کرمان گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار