بسته اخبار انتظامی؛

قاچاق گازوئیل با بارنامه جعلی/کشف ۵۰تن ذرت قاچاق دربم

بابسته اخبار انتظامی امروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۰همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اخبار گوناگون پلیس کرمان را در بسته خبر‌های انتظامی امروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ بخوانید.

قاچاق گازوئیل با بارنامه جعلی

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در عملیات پلیس شهرستان نرماشیر خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در تداوم طرح‌ها و تدابیر مبارزه با قاچاق سوخت، ماموران پلیس آگاهی شهرستان نرماشیر مستقر در ایست و بازرسی موقت محور بم-نرماشیر یک دستگاه تانکر حمل سوخت را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی انجام شده مشخص شد، این تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل با بارنامه جعلی بوده که از استان‌های مرکزی بارگیری و به سمت مناطق جنوبی کشور در حال حرکت است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی وی به مراجع قضایی، تصریح کرد: پدیده قاچاق عامل ضربه به اقتصاد کشور و از بین بردن منابع ملی است و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس در سال جدید خواهد بود.

کشف ۵۰ تن ذرت قاچاق در بم

فرمانده انتظامی شهرستان بم از توقیف ۲ دستگاه تریلر و کشف ۵۰ تن و ۴۰۰ کیلوگرم ذرت قاچاق در عملیات پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اکبر نجفی گفت: در راستای برخورد با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری محور بم-زاهدان ۲ دستگاه تریلر را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بررسی مدارک این ۲ تریلر متوجه شدند ۲۵ تن بار ذرت تریلر اول و ۲۵ تن و ۴۰۰ کیلوگرم ذرت بارگیری شده در تریلر دیگر از نوع خوراک دام و فاقد مجوز حمل هستند که به منظور قاچاق به سمت شرق کشور در حال انتقال بوده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان بم با اشاره به اینکه در مجموع طی این عملیات ۵۰ تن و ۴۰۰ کیلوگرم ذرت قاچاق کشف و در این رابطه ۲ نفر دستگیر شدند گفت: با تشکیل پرونده در این رابطه متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ نجفی در پایان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال برآورد کرده اند بیان داشت: پلیس اجازه نخواهد داد قاچاقچیان کالا برای رسیدن به اهداف خود امنیت اقتصادی را خدشه دار کنند و از مردم نیز انتظار می‌رود در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را در اسرع وقت از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توجه نکردن به جلو ۴ مجروح بر جای گذاشت

جانشین پلیس راه شمال استان از واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۴ مجروح در محور سیرجان-کرمان خبر داد.

سرهنگ پیام محمدی گفت: روز گذشته یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۱۵ محور سیرجان-کرمان از جاده منحرف و واژگون شد.

او افزود: بر اثر این واژگونی، هر ۴ سرنشین خودرو مجروح شدند که با حضور تیم‌های انتظامی و امداد جاده‌ای به مرکز درمانی اعزام شدند.

جانشین پلیس راه شمال استان کرمان تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه توجه نکردن به جلو  را علت اولیه وقوع این واژگونی اعلام کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.