سخن روز؛

سنتی حسنه در استقبال از ماه مهمانی خدا / بوی رمضان در مساجد پیچید

در آستانه ماه رمضان و تقارن ماه اردیبهشت و بهار طبیعت با بهار قرآن، مردم، با نظافت و غبارروبی مساجد به استقبال ماه مهمانی خدا می‌روند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  چند روزی بیشتر به رمضان ماه مبارک و مهمانی خدا نمانده؛ در آستانه ماه رمضان و تقارن ماه اردیبهشت و بهار طبیعت با بهار قرآن، مردم، مسئولان و اقشار مختلف چهارمحال و بختیاری با نظافت و غبارروبی مساجد به استقبال از ماه مهمانی خدا می‌روند.

ماه شعبان ماه آمادگی برای حضور در یک ضیافت الهی است؛ انسان زمانی که منتظر یک میهمانی بزرگ باشد، با توجه به جایگاه میزبان تلاش می‌کند تا با ظاهری آراسته‌تر حاضر شود به همین خاطر حضور در میهمانی الهی نیازمند باطنی پاک و عاری از گناه است که این مهم در طول ماه شعبان برای انسان مهیا می‌شود.

این روز‌ها غبار از تن مساجد چهارمحال و بختیاری رخت بر می‌بندد. خادمین مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان این اماکن را برای حضور میهمانان این ضیافت الهی غبارروبی و عطرافشانی می‌کنند.


بیشتر بخوانید



اما امسال با در نظر گرفتن شرایط بحران بیماری کرونا و با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا در استان چهارمحال و بختیاری مراسم‌های مذهبی و فرهنگی ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع و در سایر شهرستان‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزارمی شود.

ماه رمضان فرصتی برای تقویت گفتمان علوی باشد

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: یکی از مهمترین اموری که در ماه مبارک رمضان باید به خوبی به آن پرداخته شود تقویت گفتمان علوی و رهبری است تا در پرتو آن بتوان از انقلاب اسلامی صیانت کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در پیام جمعه که جایگزین نماز جمعه این هفته شهرکرد به واسطه وضعیت قرمز شیوع کرونا شد، با اشاره به ماه مبارک رمضان افزود: به زودی وارد ماه مهمانی الهی می‌شویم و باید این فرصت را غنمیت شمرده و از برکات این ماه به خوبی استفاده کرد.

او به خطبه شعبانیه اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام موضوعات مهمی در این خطبه عنوان کرده است که از جمله آن می‌توان به باور به معاد است، مراقبت از نیازمندان، اخلاق محوری، خودمراقبتی، یتیم‌نوازی، توبه، خضوع در محضر پروردگار، افطاری دادن، خودداری از مردم‌آزاری، عمق بخشی با پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع)، ورع و تقویت تقوا اشاره کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با توصیه نسبت به جهاد اکبر و خودمراقبتی، اظهار داشت: مبارزه با هوای نفس از مهمترین اموری است که لازمه جهاد اکبر به شمار می‌رود و پیروی از سبک زندگی علوی می‌تواند ما در این مسیر به خوبی یاری دهد.

امام جمعه شهرکرد افزود: امروز مقام معظم رهبری همین سبک علوی را با شدت و حدت دارد دنبال می‌کنند و مدام و مستمر به مقاومت و هوشیاری و فراست و ایستادگی در برابر دشمن جلاد و فریب نخوردن در برابر او و مکر آن‌ها را خنثی کردن، دعوت می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان یکی از چیز‌هایی که باید در وجود ما شکل بگیرد همین گفتمان علوی و گفتمان رهبری و گفتمان اصیلی است که انقلاب را حفظ می‌کند و صیانت به همه ابعاد انقلاب می‌بخشد.

توزیع ۱۵۰ میلیارد تومان کمک مومنانه در چهارمحال و بختیاری

سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان در قالب اجرای طرح مواسات و کمک‌های مومنانه، بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا در استان توزیع شد.

او در نشست قرارگاه مواسات و کمک‌های مومنانه برای آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مواسات و کمک‌های مومنانه در چهارمحال و بختیاری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان کمک معیشتی و بهداشتی از سوی بسیجیان و نهاد‌های حمایتی استان جمع آوری و بین نیازمندان و اسیب دیدگان ناشی از کرونا توزیع شد.

سردار اکبری با بیان تداوم توزیع بسته‌های حمایتی افزود: کمک‌های مومنان طی ماه مبارک رمضان در سه مرحله انجام می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: رزمایش مرحله اول توزیع کمک‌های معیشتی و بهداشتی در طول ماه مبارک رمضان با اعزام کاروان‌های کمک‌های مردمی به سراسر شهرستان‌های ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۲ برگزار می‌شود.

او ادامه داد: همچنین مرحله دوم در اواسط ماه مبارک رمضان مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) همراه با تجلیل از خیرین و نیکوکاران، و مرحله سوم در اواخر ماه رمضان برگزار می‌گردد.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: نیمی از این کمک‌ها به منظور پشتیبانی از خانواده‌های درگیر با کرونا در قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و کسانی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند استفاده خواهد شد.

او در پایان درخصوص جمع آوری کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان اضافه کرد: با توجه به شرایط حاکم در جامعه، زکات فطریه و نزولات مردمی در پایگاه‌های بسیج و مساجد محلات جمع آوری و با تدابیر لازم و نظارت دقیق بین نیازمندان واقعی و آسیب دیدگان کرونا در همان محل و شهرستان توزیع می‌شود.

باید اخوت ایمانی تقویت شود

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: باید تقویت اخوت ایمانی داشته باشیم تا بتوانیم در اتحادیه انجمن‌های اسلامی فعالیت‌ها را پیش ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در جلسه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان جلسه آیه سال گفت: آیه سال ۱۳۹۹ که آیه ۶۰ سوره مبارک انفال بود، برای ۱۴۰۰ نیز تمدید می‌شود.

او افزود: خصوصیت ما این است که مبانی صبر مومنانه و حضور مجاهدانه در ذهنیت جامعه مخاطب که اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی هستند، تثبت و در محیط عمومی ترویج کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شرایطی که در آن قرار گرفته ایم و تحرک‌هایی که دشمن در حوزه اخلاقی، فکری و تربیتی داشته است، باید کار جدی داشته باشیم، اگر بتوانیم قوت حرکت درونی، اخوتی و چسبندگی مومنانه را تقویت کنیم کامیاب می‌شویم.

این روز‌ها صدای خوش همدلی همه گیر شده و همه پای کار آمدند تا هرچه زودتر همانند سایر مشکلات کشورمان این ویروس را هم شکست دهیم.

یکی از راه‌هایی که برای رسیدن به مقصد وجود دارد، استفاده از روز‌ها و شب‌هایی است که با توسل به آن‌ها و قرب الهی، می‌توان از بلایا و معایب بسیاری دور شد و توشه مناسبی را برای سر منزل نهایی خود ذخیره کرد.

خلاصه کلام اینکه رمضان فرصت خوداندیشی ودیگراندیشی است واین مهم‌ترین فرصتی است که خداوندمهربان وبزرگ دراین ماه مبارک دراختیار مسلمانان قرارداده است. خوشابه حال انسان‌هایی که ازاین فرصت‌ها سود بجویند وخودرابه علوکمال برسانند وبدا به حال آدم‌هایی که قبل وبعدازرمضان دریک حال قرارداشته وچه بسا بعدازرمضان شان بدترازقبل آن بوده نه تنها هیچ فیض وموهبتی را ازرمضان درک ننموده اند که راه ضلالت وگمراهی راپی گرفته به سوی جهنم سوزان این دنیا وآن عقبا درحرکت اند.

بارالها! ما را از رمضانیانت قرارده واین توان راعطا بفرما که ازفرصت‌های باقی مانده این ماهت خوب استفاده نموده هم به خودبیاندیشیم وهم به دیگران فکر اساسی نماییم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار