نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور خبر داد:

ساماندهی بیش از ۲ میلیون مسکن روستایی به همت بنیاد مسکن

حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۲ میلیون مسکن روستایی را سامان بخشیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور صبح امروز ۲۲ فروردین ماه در دیدار با استاندار کرمان بنیاد مسکن را موظف به ایجاد سرپناه برای محرومان دانست و گفت: این نهاد از بدو تاسیس تاکنون، فعالیت‌های بسیار خوبی در سراسر کشور انجام داده است.

او بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را از سیاست‌های این نهاد برشمرد وافزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون، بیش از ۲ میلیون مسکن روستایی را سامان بخشیده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد بیان داشت: هر کجا که سوانح و بلای طبیعی داشته ایم، بازسازی آن به بنیاد مسکن سپرده شده است و تاکنون ۷۰۰ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی شده است و اگر سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شود تا ۱۰ سال آینده همه روستا‌ها در برابر زلزله مقاوم خواهند شد.

او با بیان اینکه در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: ساماندهی حاشیه‌های شهر‌ها و بافت‌های فرسوده از وظایف جدید این نهاد است و با توجه به توان این نهاد، این مهم می‌تواند به خوبی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه این نهاد در استان کرمان فعالیت‌های بسیار خوب و ارزشمندی در روستا‌ها و شهر‌ها انجام داده است، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید مصوب شده است، ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومان در کل کشور احداث شود که حدود ۱۰ هزار واحد آن در استان کرمان اجرا می‌شود.

او گفت: کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان کرمان قابل قدردانی است و ما انتظار داریم که حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم از این نهاد صورت گیرد تا در آینده شاهد اجرای پروژه‌های خوب در استان کرمان باشیم.

برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، روستاها را رونق دهید

علی زینی وند، استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: بنیاد مسکن یک نهاد بسیار قوی و تاثیرگذار و شناخته شده مخصوصا در میان قشرهای محروم هست و در وقایع و حوادث، دوشادوش سایر نهادها در کنار مردم بوده و جزو نهادهای تاثیر گذار در کشور است.

او افزود: بنیاد مسکن، خط امام راحل و رهبری را طی کرده و تاکنون فراز و فرودها روی اهداف و آرمان های آن تاثیر نگذاشته و همواره بازوی دولت ها بوده است.زینی وند با تاکید بر آنکه در استان کرمان اقدامات بنیاد مسکن به خوبی به چشم می آید، گفت: رد پای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای طرح های هادی، مسکن محرومان و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان کرمان کاملا مشهود است.او با اشاره به اینکه تقریبا در هر روستایی از استان کرمان که پا بگذاریم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پروژه ای اجرا کرده است، تصریح کرد: استان کرمان ظرفیت های بالایی دارد و جزو استان های اول کشور به لحاظ جمعیت روستای است و هر چقدر بتوانیم روستاها را آباد کنیم و جمعیت را در آن ها نگه داریم از آسیب های اجتماعی به همان میزان جلوگیری کرده ایم.

زینی وند لزوم توجه ویژه به روستاها را مورد تاکید قرار داد و در ادامه استان کرمان را در تصویب منظومه های روستایی پیشگام دانست و افزود: استان کرمان، ظرفیت های زیادی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها دارد و با توجه به اقدامات چند سال اخیر در استان کرمان، شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.

احداث ۱۷۷واحد مسکن ویژه محرومان در کرمان

پیش از این جلسه حجت الاسلام  و المسلمین روحانی نژاد، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همزمان با سالگرد تاسیس حساب صد امام (ره) کلنگ احداث ۱۷۷واحد مسکن ویژه محرومان در روستای سعیدی کرمان را  به زمین زد. 

 این پروژه ۱۷۷واحدی در زمینی به وسعت ۲۷هزار مترمربع اجرا می‌شود و در آن ۱۹ هزار مترمربع زیربنا پیش بینی شده و قرار است با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار ظرف یک سال تکمیل و تحویل جامعه هدف شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در سفر  به کرمان با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهدا به ویژه شهید سلیمانی ادای احترام کرد.

ساماندهی بیش از ۲ میلیون مسکن روستایی به همت بنیاد مسکن

منبع : خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/ م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار