برای نخستین بار صورت گرفت؛

مجوز حمل دریایی محصولات کشاورزی جنوب کرمان به خارج از کشور

جمیلی گفت: مجوز حمل دریایی محصولات کشاورزی جنوب کرمان با کشتی به کشور‌های روسیه و قزاقستان برای اولین بار اخذ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود جمیلی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با اعلام  اخذ مجوز ورود ناوگان خارجی به منطقه جنوب کرمان گفت: در حال حاضر صادرات به مقاصد افغانستان و تاجیکستان در حال انجام است.

 او  با اشاره به اخذ و صدور مجوز حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان به وسیله کشتی از مبدا بندر امیرآباد به بنادر آکتایو در کشور روسیه و کوریک در کشور قزاقستان، از صادرکنندگان منطقه خواست  از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

جمیلی  راه برون رفت از کاهش قیمت محصولات کشاورزی که به دلیل پرداخت نکردن کرایه حمل ناوگان، این صنعت را هم دچار چالش می‌کند، افزایش صادرات عنوان کرد و افزود: با زیرساخت‌های ایجاد شده از سوی این اداره کل امیدواریم در روز‌ها و سال‌های پیشرو با تشکیل تیم‌های تخصصی صادراتی شاهد این تحول عظیم در منطقه باشیم.

جمیلی با اعلام آمادگی برای همکاری با فعالان این بخش بیان کرد: بیش از ۹۵درصد ناوگان ورودی به منطقه غیربومی هستند که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت رتبه اول کشور را با جذب بیش از ۴۰ درصد از ناوگان کل کشور که قابلیت حمل تره و بار را دارند به خود اختصاص می‌دهد.

او بیان داشت: در صورتی که فرآیند بازاریابی از سوی متولیان امر در چرخه تولید به درستی مدیریت نشود، تبعات آن پرداخت نکردن کرایه، تخلیه نشدن بار و در نتیجه کاهش انگیزه ورود ناوگان به منطقه و به تبع آن افزایش کرایه حمل خواهد بود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با اشاره به اینکه همه ساله در این فصل تعداد زیادی  از ناوگان حمل و نقل به منطقه جنوب کرمان می آیند، از رانندگان در سرتاسر کشور دعوت کرد به منطقه جنوب استان کرمان برای حمل محصولات عزیمت کنند.

او افزود: برای رفاه حال این رانندگان، اقداماتی از جمله تخصیص ۲۰ درصد سوخت اضافه برای ناوگانی که مبدا و مقصد آن ها شهرهای جنوب استان کرمان هست و جایگاه‌های ویژه برای تخصیص سوخت به این  رانندگان در نظر گرفته شده است.

جمیلی تصریح کرد: کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مطالبات رانندگان در خصوص پرداخت کمیسیون اضافه یا پرداخت نکردن کرایه هستند و چنانچه  آن ها به منطقه عزیمت کنند در کم ترین زمان ممکن به مطالبات  آن ها رسیدگی می شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.