معاون درمان وزیر بهداشت در رشت:

اگر مردم رعایت نکنند نمی توان جلودار تاخت و تاز کرونا شد

جان بابایی گفت: افزایش زیر ساخت‌های بیمارستانی، بدون توجه مردم به شیوه نامه‌های بهداشتی نمی‌تواند جلودار کرونا شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان رازی رشت گفت:اغلب بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های کشور، به دلیل دورهمی‌های خانوادگی، مسافرت‌ها و حضورشان در رستوران‌ها بوده، بنابراین مردم باید برای حفظ جان خود و عزیزان خود، دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

جان بابایی افزود: اگرچه نگرانی از لحاظ خدمات و زیر ساخت‌ها و تجهیزات پزشکی نداریم، اما اگر مردم همراهی نکنند، با افزایش مبتلایان، شاهد افزایش مرگ و میر خواهیم بود.

او  گفت: با تعطیلی اصناف و مشاغل، بدون همراهمی مردم نمی‌توانیم جلوی پیک جدید کرونا را بگیریم.

معاون درمان وزیر بهداشت با گلایه از برخی از مردم نسبت به عادی انگاری و عدم توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا، تالار‌های عروسی برای حفظ جان مردم و مهار کرونا تعطیل می‌شود، اما برخی بدون توجه به این مصوبات در باغ‌ها اقدام به برگزاری جشن می‌کنند که این عادی انگاری ها، موجب قرمز شدن کشور و متاسفانه افزایش آمار مبتلایان به کرونا و همچنین مرگ و میر ناشی از کرونا خواهیم بود.

جان بابایی گفت: بستری شدن حدود ۹۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان، نشانگر شرایط نامساعد استان است و مراقبت‌های بالینی ۲۴ ساعته در بخش‌های کرونا و حضور چرخشی کادر درمان به صورت شبانه‌روزی و مداوم بین بخش‌ها باید افزایش یابد.

او  از ضرورت افزایش مراقبت‌های بالینی در بخش‌های کرونا خبر داد و گفت: افزایش زیر ساخت‌های بیمارستانی، بدون توجه مردم به شیوه نامه‌های بهداشتی نمی‌تواند جلوی پیک کرونا را بگیرد، مردم بیشتر رعایت کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید با قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های کادر درمان، بر لزوم استقرار تیم کارشناس بیهوشی، پرستار ICU و کارشناس تجهیزات پزشکی برای  بیماران کرونایی تاکید کرد.

جان بابایی با ابزار رضایت از سطح خدمات ارائه شده در مرکز دانشگاهی رازی رشت، از مسئولان بیمارستان خواست همچنان بر تفکیک ورود بیماران کرونا و غیر کرونا اهتمام داشته باشند.

او  همچنین بر لزوم افزایش تخت‌های درمانی در سانتر مرکزی کووید ۱۹ در این مرکز تأکید و گفت: ارائه خدمات درمانی در کلینیک‌های منتخب درمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.