برای نخستین بار در ایران؛

دستگاه تولید پد الکی پنوماتیکی در زرند ساخته شد

نخستین دستگاه تولید پد الکی پنوماتیکی در ایران به همت جوانان نخبه شرکت دانش بنیان هامان صنعت در زرند ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا مهدلو، شهردار زرند از مراحل ساخت و آماده سازی نهایی نخستین دستگاه پد الکلی در زرند بازدید کرد. 

سعیدی، مدیر شرکت دانش بنیان هامان صنعت در این بازدید، ضمن قدردانی از توجه مدیریت شهری به شرکت‌های دانش بنیان از ساخت نخستین  دستگاه تولید پد الکلی پنوماتیکی در ایران خبر داد و گفت: این دستگاه توانایی تولید ۶۰ عدد پد در دقیقه، تنها با دو نازل را دارد. 

او افزود: تمیز بودن سیستم و نیاز نداشتن به استفاده از روانکار‌ها، تامین و نگهداری آسان و نیاز نداشتن به سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات فنی، نداشتن آلودگی صوتی و ارتعاشات ناشی از موتور الکتریکی، مصرف انرژی فوق العاده پایین‌تر از دستگاه‌های بادامکی بخشی از ویژگی‌های این دستگاه است.

سعیدی بیان کرد: قابلیت برنامه ریزی و تغییر سرعت تنها از طریق برنامه، ایمنی بالا در مقابل آتش سوزی، سهولت در ساخت و صرفه جویی در هزینه ها، ایمنی کامل در مقابل برق گرفتگی، مانیتورینگ کامل تک تک اجزای خط و توانایی تنظیم و زمان بندی هر بخش به طور مجزا و بدون محدودیت از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

او تصریح کرد: این دستگاه یکی از جدیدترین دستگاه‌های تولید شده در ایران است و به عنوان یک اختراع و محصول دانش بنیان در حال بررسی در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است. 

مدیر شرکت دانش بنیان از انجام تمامی مراحل طراحی و ساخت این دستگاه در شهرستان زرند، ظرف مدت ۶ ماه خبر داد و گفت: نخستین دستگاه تولید پد الکی پنوماتیکی به سفارش  یکی از شرکت های طبی ساخته شده است.

پنوماتیک برگرفته از واژه پنیوما به‌ معنی نَفَس یا هوا، نوعی فناوری است که به مطالعه و به‌کارگیری گاز‌های فشرده برای ایجاد نیروی مکانیکی می‌پردازد. از فناوری گاز‌های فشرده به‌طور گسترده‌ای در صنعت استفاده می‌شود و کارخانه‌ها از هوای فشرده برای کنترل دستگاه‌های ابزار دقیق استفاده می‌کنند.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار