بستری ۶۰ اسدآبادی در بیمارستان / مراسم عروسی، عامل اصلی وضعیت قرمز شهرستان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از بستری ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان قائم (عج) شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، الهام عظیمی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان اسدآباد از بستری ۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان قائم (عج) شهرستان خبر داد.

او با بیان اینکه در ۱۴ روز گذشته تعداد دو هزار ماسک رایگان در مناطق مختلف از سوی آمران سلامت و نیرو‌های بسیج توزیع شده است، گفت: با این حال بیش از ۳۰ درصد از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بیان کرد: ویروس جهش‌یافته‌ای که امروز با آن مقابله می‌کنیم نخستین بار در کشور انگلیس یافت شد و طبق گفته کارشناسان ما از طریق مرز زمینی عراق وارد خوزستان شده که بیشترین فوتی ما در این استان از همین ویروس جهش‌یافته بوده است.

عظیمی با بیان اینکه با اعلام وزارت بهداشت به‌صورت رسمی وضعیت کرونایی اسدآباد  به رنگ قرمز تبدیل شد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در بحث انتشار این ویروس، برگزاری مراسم عروسی بوده که قطعاً در ماه مبارک رمضان این مراسم برگزار نخواهد شد و با مهار مراسم عزا نیز آمار کاهش پیدا خواهد کرد.

او از طغیان این بیماری در روستا‌ها و محلات خبر داد و گفت: در این مناطق در هفته دوم فروردین مراسم عروسی برگزار شده و عامل اصلی وضعیت قرمز شهرستان همین مراسم بوده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوت در اثر ابتلا به کرونا در اسدآباد به ثبت رسیده که فوت یک کودک ۴ ساله و یک فرد ۷۲ ساله مشاهده می‌شود، در هفته اول فروردین تعداد تست‌های مثبت ۷۵ مورد بود که این رقم در هفته سوم فروردین به ۵۳۷ مورد رسیده است، در محلاتی که طغیان چشم‌گیر است شامل شهرک فرهنگیان، بلوار ۲۲ بهمن و شهرک سیداحمد بیشترین تعداد مثبت را در روز‌های اخیر داشته‌اند.

امیدعلی الیاسی، فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد نیز در این جلسه گفت: در موج قبلی کرونا در شهرستان پویش «بخشش اجاره‌بها» از طرف صاحبان املاک در شهرستان رقم خورد و باعث شد کمی از بار مشکلات معیشتی آنان برداشته شود.

او از نیکوکاران و مسئولان در ادامه سخنان خود حمایت مالی در بخش توزیع مواد غذایی در بین بیماران کرونایی که دارای مشکلات مالی هستند را خواستار شد.

افشین یاری، فرمانده انتظامی اسدآباد با بیان اینکه در شهرستان دو مکان برای ورود خودرو‌های بومی در نظر گرفته شده که اولین مکان در میدان سیدجمال‌الدین و دومین مکان در میدان جانبازان است، اظهار کرد: ۲۶ خودروی غیربومی که اقدام به ورود به شهر داشتند و از دستور پلیس سرپیچی کردند و ۵۰۰ هزار تومان جریمه شدند و ۵۵ خودرو که منع تردد شبانه بین ۲۲ تا ۳ بامداد را رعایت نکردند با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شدند.

یاری از پلمب ۱۳ واحد متخلف در دو روز گذشته خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۲۵۰ بازدید از اصناف صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.