صهیونیست‌ها یکی دیگر از اعضای لیست انتخاباتی حماس را بازداشت کردند

نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به منزل «ناجح عاصی» نماینده لیست انتخاباتی حماس در کرانه باختری، او را بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، نظامیان رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز (سه‌شنبه) به منزل «ناجح عاصی» نماینده لیست انتخاباتی حماس «قدس وعده‌گاه ماست» در شهر بیره در کرانه باختری یورش برده و او را بازداشت کردند.

خانواده عاصی تاکید کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی رایانه و برخی دیگر از وسایل شخصی او را نیز مصادره کردند.

«علاء حمیدان» سخنگوی لیست انتخاباتی حماس در این خصوص گفت: بازداشت عاصی را به شدت محکوم و تاکید می‌کنیم که این بازداشت‌ها بیانگر وحشی‌گری نظامیان اسرائیلی است و هدف از آن ایجاد رعب و وحشت در میان فلسطینیان به ویژه در آستانه انتخابات است.

او افزود: کارز‌های فشار صهیونیست‌ها با بازداشت گسترده در سال‌های گذشته نتوانست عزم و اراده مردم فلسطین را شکست دهد. مردم فلسطین مخالفت سیاسی را طی دهه گذشته نشان داده و طرح اشغالگران که فلسطین را به میدان اجرای پروژه‌های خود کنند، شکست خواهد خورد.

حمیدان خواستار مداخله اتحادیه اروپا و دیگر کشور‌ها برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به ویژه نامزد‌های انتخابات مجلس قانونگذاری شد.

رژیم صهیونیستی سه شنبه گذشته شیخ «حسن وردیان» از فرماندهان حماس و یکی از اعضای لیست انتخاباتی این جنبش را در شهر بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری بازداشت کرد.

از سوی دیگر؛ گروه‌های عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین بر ضرورت پیشبرد تمامی مراحل برگزاری انتخابات در فلسطین در سرتاسر اراضی فلسطینی اعم از قدس، کرانه باختری و نوار غزه تاکید و عنوان کردند که بدون قدس انتخاباتی در کار نخواهد بود.

این گروه‌ها در نشست دیروز (دوشنبه) خود جامعه بین‌الملل از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه، چین و تمامی طرف‌های دیگر را به اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور خودداری از مانع‌تراشی بر سر راه برگزاری انتخابات در فلسطین از جمله قدس شرقی فراخواندند.

گروه‌های فلسطینی در این نشست تاکید کردند که انتخابات در فلسطین باید به یک مقاومت مردمی جامع در قدس و سرتاسر اراضی اشغالی ۱۹۶۷ تبدیل شود و تمامی گروه‌ها و احزاب و نهاد‌های مردمی و اتحادیه‌ها به مسئولیت خود در این زمینه عمل کرده و برای گرفتن حقوق ملی و مشروع خود طبق قوانین و قطعنامه‌های بین المللی وارد نبرد با دشمن صهیونیستی شوند.

قرار است انتخابات فلسطین برای نخستین بار در ۱۵ سال اخیر در تمامی اراضی فلسطینی برگزار شود. انتخابات پارلمانی ۲۲ مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ۳۱ ژوئیه برگزار خواهد شد.

نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از احتمال پیروزی حماس در این انتخابات و تسلط این جنبش بر کرانه باختری افزون بر نوار غزه نگران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار