گروه‌های فلسطینی خودداری صهیونسیت‌ها در همکاری با دادگاه لاهه را محکوم کردند

گروه‌های فلسطینی خودداری رژیم اشغالگر قدس از همکاری با دیوان بین‌المللی کیفری را جنایت جنگی و گردن‌کشی دانستند و آن را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروه‌های فلسطینی امروز (شنبه) از عدم همکاری صهیونیست‌ها با دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) انتقاد کرده و آن را محکوم دانستند.

فلسطینی‌ها این تصمیم تل‌آویو را «جنایت جنگی، گردن‌کشی، و کوچک شمردن عدالت در سطح بین‌المللی» عنوان کردند.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس، در پیامی توییتری به این مسئله واکنش نشان داد و نوشت: «عدم همکاری با تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری منطقِ گردن‌کشی رژیم صهیونیستی دربرابر تصمیمات بین‌المللی را تصدیق می‌کند.»

این مقام حماس در ادامه افزود: «رژیم صهیونیستی خارج از چارچوب رفتار می‌کند و این به منزله آزمونی برای نهاد‌های بین‌المللی برای اجرای تصمیاتشان و برقرار عدالت.»

«داوود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز در مصاحبه با آناتولی به این مسئله واکنش نشان داد.

او در این باره گفت: «صهیونیست‌ها طبق عادت همیشگی خود از هرگونه بازخواست حقوقی سرباز می‌زنند.»

شهاب در بخشی دیگر از صحبت‌هایش با بیان آن‌که صهیونیست‌ها از حمایت آمریکا برخوردارند، افزود: «فلسطینی‌ها از حقوق مشروع خود برای مقاومت، دفاع از خود و مقابله با تروریسم اسرائیل با استناد به حقوق بین‌المللی استفاده خواهند کرد.»

به تازگی رژیم صهیونیستی اعلام کرد به طور رسمی تصمیم دارد تا با دیوان بین‌المللی کیفری در پرونده مربوط به تحقیقات درباره جنایات جنگی در فلسطین اشغالی همکاری نکند.

این تصمیم پس از آن اعلام شده که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در نشستی برای بررسی سیاست‌های این رژیم در این زمینه شرکت کرده است.

پیش‌تر «فاتو بنسوده» دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری، اعلام کرده که تحقیقات رسمی برای رسیدگی به پرونده جنایات جنگی رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین اشغالی آغاز شده است و این تحقیقات براساس صلاحیت دیوان لاهه (که در سال ۲۰۱۴ تعریف شده است) و در زمینه رسیدگی به جرائم جنگی در فلسطین اشغالی انجام خواهد شد.

دیوان لاهه قرار است در جریان این پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را که پس از سال ۱۹۶۷ اشغال شده‌اند، بررسی کند. این مناطق شامل «کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی» است.

تصمیم برای آغاز رسمی این تحقیقات پس از آن اعلام شد که این دادگاه در مدت ۵ سال، یک «ارزیابی مقدماتی» از مسائل فلسطین اشغالی انجام داد. در این تحقیقات مقدماتی نمایندگانی از رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار