لزوم توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: توسعه و گسترش صلح و سازش اثر بخشی فراوانی در ایجاد امنیت و آرامش پایدار در جامعه دارد.

علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: توسعه و گسترش صلح و سازش در ایجاد امنیت و آرامش پایدار در جامعه اثر بخش است و وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف رفع خصومت‌ها و اختلافات بین مردم است که علاوه بر آن در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تأثیر بسزایی دارد.

او افزود: بزرگان و سران عشایر نباید اجازه بدهند که خصومت‌ها و اختلافات بین افراد عشیره ادامه یا گسترش پیدا کند و باید بلافاصله و به موقع مشکلات و اختلافات پیش آمده را با صلح و سازش، تبدیل به دوستی و برادری کنند.

باوی بیان داشت: دستگاه قضایی در سند تحول خود برای ایجاد آرامش و رفع اختلافات مردم و اتحاد بین اقوام و عشایر به استفاده از ظرفیت نخبگان، معتمدین، بزرگان، ریش سفیدان، مصلحین و اقشار دیگر تاکید دارد و از برنامه‌های اصلی توسعه حل اختلاف استان استفاده از همین ظرفیت‌ها است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه از بزرگان و ریش سفیدان خواست از ادامه اختلافات و درگیری پرهیز و از اشتباهات یکدیگر گذشت کنند و گام‌های مؤثری برای فراهم نمودن زمینه صلح و سازش بین خود داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.