مراسم خوانش و معرفی کتاب تا ابد با تو می‌مانم در تربت حیدریه

مراسم خوانش و معرفی کتاب تا ابد با تو می‌مانم با حضور نویسنده کتاب در کتابخانه شهید بهشتی تربت حیدریه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مراسم خوانش و معرفی کتاب " تا ابد با تو می‌مانم " با حضور حجت السلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، اکبر نجاتی، سردار جانباز سرافراز دفاع مقدس، مریم عرفانیان، نویسنده کتاب در کتابخانه شهید بهشتی تربت حیدریه برگزار شد.

علی اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این مراسم ضمن اشاره به اینکه کتاب تا ابد با تو می‌مانم یک عاشقانه مجاهدانه است، گفت: این کتاب روایت زندگی یک رزمنده و سردار سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس است که در عنفوان جوانی عاشق می‌شود.

او افزود: شاید نگاه ما به زندگی شهدا و سردارانی همچون سردار نجاتی که شهید زنده و جانباز بالای ۷۰ درصد است، نگاهی خشک، بی روح حاکی از جدیت و حتی نگاه نظامی باشد. اما وقتی خاطرات این بزرگوران را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که شهدا و مجاهدان هم عاشق میشنوند و چه لطافت‌ها و ظرافت‌های عاشقانه ایی برای دختران و پسران ما که در آستانه ازدواج می‌باشند، می‌تواند درس آموز باشد.


در ادامه این مراسم مریم عرفانیان نویسنده کتاب نقش زنان در دوران دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و گفت: کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» سر گذشت یکی از هزاران زنی است که همسرش را در جنگ حمایت می‌کند و حتی در برهه‌ای او را برای حضور در خط مقدم ترغیب می‌کند. این زن «مریم مقدس» نام دارد، وی شرط اولش برای ازدواج در سن ۱۶ سالگی حضور همسرش در خط مقدم جبهه بوده است، این مسئله اعتراض خانواده این دختر را به دنبال داشته، اما وی بر شرطش پا فشاری می‌کند تا سرانجام همسر مورد نظر را که در خط مقدم بود را پیدا می‌کند.


نویسنده کتاب «با تو تا ابد می‌مانم» افزود: سوژه کتاب «با تو تا ابد می‌مانم» همچون رمانی است که به دست خالق هستی نوشته شده، من هیچگونه خیال پردازی و داستان نویسی نکرده‌ام و هر چه هست گفته‌های راوی کتاب «مریم مقدس» است. داستان این کتاب از دل قصه یک زندگی واقعی بیرون آمده است.

سردار جانباز اکبر نجاتی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این مراسم با تاکید بر نقش مادران و زنان در هشت سال دفاع مقدس و اهمیت تکریم خانواده گفت: همه دوست داشتند در دفاع از سرزمین سهیم باشند، بعضی با رزمنده و بعضی با جانباز ازدواج می‌کردند تا به نوعی به آن‌ها خدمت کنند و این کار را از روی عشق و علاقه به صورت تمام و کمال انجام میدادند و در نهایت اولویت همه دفاع از سرزمین و رضایت خالق بود.

او افزود: وقتی کار برای خدا باشد، هم سختی‌ها آسان می‌شود و یک شیرینی هم دارد و کسی که برای خدا قدم بردارد و برای خدا ازدواج کند و به جهاد برود یک اطمینان قلبی پیدا می‌کند که فقط باید انسان آن را درک و لمس کند و قابل انتقال نیست.



شایان ذکر است کتاب " تا ابد با تو می‌مانم" سال ۹۸ در ۲۴۸ صحفه توسط انتشارات به نشر به چاپ رسید

انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.