تعطیلی ۶۰ واحد صنفی پذیرایی از ابتدای کرونا در مشهد

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد گفت: ۶۰ واحد صنفی از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدام به جمع‌آوری و تعطیلی واحد‌های صنفی خود کردند که این اتفاق منجر به بیکاری تعداد زیادی از کارگران که در این مجموعه‌ها مشغول به کار بودند شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم کاردیده حقیقی رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد در خصوص تعطیلی مجدد تالار‌ها با توجه به وضعیت قرمز و محدودیت‌های کرونایی در مشهد گفت: باتوجه به بخشنامه معاونت بهداشتی از تاریخ ۱۴ فروردین، کلیه تالار‌ها تا اطلاع ثانوی به دلیل وجود شرایط حاد کرونایی تعطیل شده و همه روزه گشت‌های بازرسی توسط کارشناسان مراکز بهداشت، اماکن و اتحادیه انجام می‌شود و درصورت تخلف، واحد‌های صنفی به مراجع ذی‌صلاح معرفی خواهند شد.

او افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و با تعطیل‌شدن واحد‌های صنفی این اتحادیه از اسفندماه ۹۸، کلیه مراسمات در تالار‌ها لغو شد و مبالغ دریافتی بدون کسر کنسلی به صاحبان مراسم عودت داده شد که نتیجه این اتفاق وارد شدن ۱۱ ماه ضرر و زیان غیرقابل جبران به واحد‌های این صنف بوده است.

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد با اشاره به آمار واحد‌های صنفی تعطیل‌شده ادامه داد: ۶۰ واحد صنفی از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدام به جمع‌آوری و تعطیلی واحد‌های صنفی خود کردند که این اتفاق منجر به بیکاری تعداد زیادی از کارگران که در این مجموعه‌ها مشغول به کار بودند شده است.

کاردیده حقیقی بیان کرد: با آغاز تعطیلی مجدد تالار‌ها متاسفانه با جمع‌آوری تعداد زیادی از واحد‌های تالارها، باغسراها، دفاتر خدمات پذیرایی (تشریفات)، کرایه ظروف و کرایه سفره عقد مواجه هستیم که این مساله ناشی از عدم توان در پرداخت اجاره‌بهای مکان و هزینه‌های جاری این واحد‌ها است.

او در ارتباط با عدم ارائه تسهیلات کرونایی به صنف تالار‌ها تصریح کرد: در حدود ۱۱ ماه گذشته که واحد‌های این صنف جزو مشاغل آسیب‌پذیر کرونایی بودند، تسهیلات قابل توجهی از سمت دولت پرداخت نشده است و امیدواریم با وضعیت جدید پیش‌آمده و تعطیلی مجدد به دلیل شیوع کرونای انگلیسی، به واحد‌های تحت پوشش این اتحادیه تسهیلات قابل توجهی به جهت حمایت از آن‌ها و جبران بخشی از خسارت‌شان اختصاص یابد.

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد تاکید کرد: از دولت و مسئولان می‌خواهیم که به تالارها، باغسراها، دفاتر خدمات پذیرایی، کرایه سفره عقد به عنوان یک شغل خدماتی و نه به عنوان ابزار تجمل‌گرایی و تزئینی نگاه کنند.

کاردیده حقیقی اظهار کرد: هر واحد در این صنف بین ۴ تا ۱۰ سال فعالیت‌کرده و در تمام این مدت، حق و حقوق و عوارض دولتی را پرداخت کرده‌اند و در این شرایط انتظار می‌رود از واحد‌های آسیب‌دیده حمایت کرده و دست‌کم وام‌هایی با بهره کم‌تر در اختیار این واحد‌ها قرار دهند تا از ورشکستگی و ضرر و زیان غیرقابل جبران به این واحد‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.