پلیس ملایر به کاربران خرید اینترنتی هشدار داد

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت:کاربران در آستانه ماه مبارک رمضان در انتخاب فروشگاه‌های مجازی و مراکز خرید کالا به صورت اینترنتی،دقت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد باقر سلگی, فرمانده انتظامی شهرستان ملایر اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های فضای مجازی در دوران انتشار ویروس کرونا استفاده از ظرفیت خرید غیرحضوری و آنلاین است.

او با تاکید بر اینکه استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی فرصت مناسبی است تا شهروندان برای خرید‌های ویژه ماه مبارک رمضان از آن استفاده کنند گفت: متاسفانه ضعف آگاهی کاربران و کم‌دقتی آن‌ها در هنگام خرید اینترنتی سبب شده برخی افراد سودجو و حتی مجرمان از این بستر سوء استفاده کرده و با ارائه کالا‌های ارزان قیمت و با تبلیغات گسترده کذب، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از کاربران کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر درباره باز شدن صفحات تبلیغاتی در هنگام خرید اینترنتی نیز بیان کرد: صفحاتی که به طور ناخواسته در هنگام خرید اینترنتی باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش کالا‌ها به قیمت ارزان هستند، قابل اعتماد نبوده و ممکن است جعلی باشند لذا کاربران به هیچ وجه از این سایت‌ها خرید نکرده و اطلاعات بانکی خود را در این صفحات وارد نکنند.

سلگی با تاکید بر اینکه ارائه کالای مجاز اولین پیش فرض برای حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه آنلاین است خاطرنشان کرد: فروشگاه‌هایی که کالا‌های غیرمجاز به فروش می‌رسانند به احتمال بسیار زیاد، به قصد کلاهبرداری به وجود آمده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر بررسی نماد اعتماد الکترونیکی را یکی از مهمترین مولفه‌های اصالت یک فروشگاه اینترنتی دانست و ادامه داد: کاربران برای خرید اقلام خود در ماه مبارک رمضان به آدرس فروشگاه اینترنتی دقت داشته و با کلیک بر روی نماد اعتماد، اعتبار آن را به صورت مشخص بررسی کنند.

او همچنین به شهروندان توصیه کرد هنگام وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود در درگاه فروشگاه‌های اینترنتی از اصالت فروشگاه مورد نظر، اطمینان حاصل کنند، زیرا کلاهبرداران اینترنتی با جعل درگاه بانک‌ها و طراحی صفحات جعلی یا همان فیشینگ اقدام به سرقت اطلاعات حساب می‌کنند.

فرمانده انتظامی ملایر یادآور شد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص اینگونه فروشگاه‌ها از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کرده تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود.

سلگی یادآوری کرد: همچنین شهروندان می‌توانند شکایات خود را با استفاده از سایت www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع فارس

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.