بچه ماهی‌های بومی در دستان آبزی پروران خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان از تولید ۵۶ میلیون قطعه بچه ماهی بومی در مرکز تکثیر آبزیان سوسنگرد و تحویل آنها به آبزی پروران خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فتح‌اله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه سال گذشته ۵۶ میلیون بچه ماهی بومی در مرکز تکثیر آبزیان سوسنگرد تولید شد، گفت: بچه ماهی‌های بومی تولید شده از گونه‌های عنزه، برزم، شیربت، بنی و گطان بودند که در اختیار آبزی پروران قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه فصل تکثیر ماهی‌های بومی و باروری لارو از تکثیر ۲۵ جفت مولد با رعایت موازین بهداشتی در مرکز تکثیر آبزیان سوسنگرد به عنوان تنها مرکز تکثیر ماهیان بومی در خاورمیانه آغاز شده است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز بالغ بر ۵۰ میلیون قطعه لارو تولید شود.

ابوعلی با اشاره به تداوم تکثیر ماهی‌ها تا نیمه نخست اردیبهشت امسال، بیان کرد: هدف از تولید این گونه‌های بومی بازسازی ذخایر آبزیان، اشتغال پایدار تالاب نشینان و جوامع روستایی و محلی و کشت توام با کپور ماهیان چینی در استخر‌های خاکی است.

مدیرکل شیلات خوزستان ابراز امیدواری کرد بانک ژنی گونه گطان در مرکز تکثیر سوسنگرد با همکاری مرکز تحقیقات و آبزی پروری جنوب کشور در امسال راه اندازی شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.