آمریکا: ماموریت ما در افغانستان کامل شد

وزیر دفاع آمریکا از تکمیل ماموریت نظامیان این کشور در افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بروکسل اعلام کرد ماموریت نیرو‌های ما با شرکای افغان کامل شد.

آستین تاکید کرد: سطح تهدیدات گروه تروریستی القاعده کاهش یافته است، ضمن اینکه نیرو‌های امنیتی افغان هم اینک برای حمایت از کشورشان در شرایط بهتری قرار دارند. با این حال، حمایت‌های ما از نیرو‌های افغان تداوم خواهد داشت تا این کشور بار دیگر به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها تبدیل نشود.

رئیس پنتاگون تاکید کرد: اگر گروه طالبان بخواهد در زمان خروج نیروهایمان از افغانستان، نیرو‌های ما یا همپیمانانمان را هدف قرار دهد با قدرت پاسخ خواهیم داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی، اعلام کرد همانگونه که قبل از ریشه کنی سازمان القاعده با هم (ما و کشور‌های ناتو) به افغانستان آمدیم، با هم نیز این کشور را ترک خواهیم کرد.

وی افزود اینکه نیرو‌های ما برای همیشه در افغانستان باقی بمانند نه به نفع ماست و نه به نفع سازمان ناتو، اما عقب نشینی ما از افغانستان مسئولانه و توام با امنیت خواهد بود.

بلینکن ادامه داد به فشار‌ها بر طالبان ادامه می‌دهیم تا به تعهداتش در دور ماندن از سازمان تروریستی القاعده پایبند باشد.

پیش‌تر مقامات دولت آمریکا اعلام کرده بودند جو بایدن، رئیس جمهور این کشور قصد دارد تمامی نظامیان آمریکایی را تا ۱۱ سپتامبر (شهریورماه) از افغانستان خارج کند. با این حال، برخی جمهوریخواهان در کنگره مخالف خروج شتابزده آمریکا از افغانستان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
آمریکا: ماموریت ما در افغانستان کامل شد
فقط خدا جواب کارهاتونو ماموریتتونو جنایتهاتونو بده. این خبرها هم نیست چون خدا جای حق نشسته خدا نابودتون کنه ان شا الله ...
آخرین اخبار