به دنبال اعلام آمریکا مطرح شد؛

استرالیا نیز نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کند

نخست‌وزیر استرالیا از تصمیم برای خروج نیروهای استرالیایی از افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا، از تصمیم این کشور برای خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان خبر داد.

پایگاه «سیدنی مورنینگ هرالد» در گزارشی اعلام کرد موریسون این تصمیم را پس از اعلام «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، برای خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان اتخاذ کرده است.

این مقام ارشد استرالیا در پیامی اعلام کرد ۸۰ نیروی باقی مانده این کشور تا پایان ماه سپتامبر (مهر) از افغانستان خارج خواهند شد و افزود: «در دو سال گذشته ما تعداد نظامیان خود در افغانستان را از هزار و ۵۰۰ نفر به ۸۰ نیرو کاهش دادیم. اکنون در راستای اقدامات آمریکا و متحدانش آخرین نیرو‌های باقی‌مانده ما نیز این کشور را ترک خواهند گفت.»

او سپس نام ۴۰ نفر از نیرو‌های استرالیایی که جان خود را در افغانستان از دست دادند خواند و گفت: «این روز را به آنها تقدیم کرده و با خانواده آن‌ها احساس همدردی داریم.»

آمار‌های جهانی و آمار سازمان ملل نشان می‌دهد در ۲۰ سال جنگ در افغانستان بالغ بر ۱۰۰ هزار افغان جان خود را از دست داده‌اند.

«ژنرال لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، در بروکسل اعلام کرد ماموریت نیرو‌های ما با شرکای افغان کامل شد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، نیز در سخنان روز گذشته خود درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان پیش از ۲۰ امین سالگرد حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از سخنان خود گفت: «زمان آن فرا رسیده تا به طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان دهیم. زمان آن است که نیرو‌های آمریکایی به کشورشان بازگردند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار