رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور:

۴۳۳ میلیون دز واکسن در صنعت ‌طیور خراسان‌ رضوی مصرف شده است

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: پارسال برای تامین سلامت جوجه های یک روزه، بیش از ۴۳۳ میلیون دز واکسن در صنعت طیور این استان مصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا شهرام شرقی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ایمن سازی واحد‌های صنعتی و پوشش مناسب این واحد‌ها جهت پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزای طیور و نیوکاسل از جمله اولویت‌های این اداره برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات طیور استان و صیانت از این سرمایه عظیم است.

او افزود: در سال گذشته حدود ۹۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش طیور خراسان رضوی تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان انجام شد که برای تامین سلامت این تعداد جوجه یکروزه بیش از۴۳۳ میلیون دز واکسن مصرف شد که ۹۸ درصد واکسیناسیون توسط مراکز مایه کوبی بخش خصوصی دامپزشکی صورت پذیرفت.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: در اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴، اداره کل دامپزشکی استان ۱۰۰ درصد عملیات مرتبط با طیور در زمینه‌های درمان و پیشگیری را به بخش خصوصی واگذار کرده و بخش دولتی فقط وظیفه نظارت بر حسن اجرای عملیات را بر عهده گرفته است.

 شرقی بیان کرد : بیش از ۲ هزار و ۳۳۷ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت دوره‌ای ۳۳ میلیون قطعه و ۳۸۴ واحد مرغداری تخمگذار و پولت به ظرفیت ۱۶ میلیون قطعه در استان فعال هستند که اجرای مراقبت‌های بهداشتی دامپزشکی جهت حفظ این سرمایه عظیم اقتصادی از ضروریات است.

او از افزایش بازدید مرغداری‌های استان در سال گذشته و رشد۱۷ درصدی این بازدید‌ها نسبت به سال قبل از آن خبر داد و تصریح کرد: پارسال ۱۸ هزار و ۳۰۰ بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی از واحد‌های مختلف پرورش طیور استان انجام شده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.