عوامل سرمایه گریزی از خراسان رضوی چیست؟

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: باتوجه به خطر خروج سرمایه‌های بیشتر از خراسان رضوی، باید عوامل سرمایه گریزی بررسی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمدی سلیمانی رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی به خطر سرمایه گریزی از خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بزرگی از این استان خارج شده و سرمایه‌های خود را منتقل کردند و مصادیق متعددی را هم می‌توان در رابطه با این برند‌ها اشاره کرد. خطر خروج سرمایه‌های بیشتر، همچنان وجود دارد. باید بررسی شود که چه عواملی به سرمایه گریزی از این خطه منجر شده است؟

او افزود: حمایت و پشتیبانی از تولید، نیازمند بازارسازی است. اگر تولید باشد و بازاری فراهم نشود، مانعی بزرگ شکل خواهد گرفت. بازار داخلی، ارتباط مستقیم با توان اقتصادی جامعه دارد و بازار خارجی نیز از مولفه‌های متعددی تاثیر می‌پذیرد که تعاملات بین‌المللی کشورمان از جمله آن است.


بیشتر بخوانید



رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر به رغم فراهم شدن فرصت‌های صادراتی در بخش‌های مختلف، همچنان از ظرفیت واقعی خود دور هستیم.

احمدی سلیمانی بیان کرد: تولید و صادرات باید در پیوند با همدیگر قرار بگیرند و هر برنامه ریزی خرد و کلانی نیز باشد این هدف را دنبال کند. حقیقت آن است که امروز صادرکننده برای هر تصمیم خود با تردید‌ها و چالش‌های زیادی مواجه می‌شود، چون نمی‌داند که چند روز و چه بسا حتی چند ساعت دیگر، شرایط تغییر خواهد کرد و تصمیم جدیدی اتخاذ خواهد شد یا نه؟ این رویه، ظرفیت‌های ما را در بخش تجارت خارجی کشور، تحلیل می‌برد.

او تصریح کرد: امیدواریم در سالی که «مانع‌زدایی» به صورت ویژه در عنوان سال ذکر شده، تصویب قوانین جدید یا صدور بخشنامه‌های مخل، موانع جدیدی را برای بخش خصوصی رقم نزند.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.