عمران خان: غرب باید توهین به پیامبر را جرم تلقی کند

عمران خان از کشور‌های غربی خواست تا برای توهین به پیامبر اسلام جرم تعریف کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدای آمریکا، عمران خان، نخست وزیر پاکستان از کشور‌های غربی خواست تا هرگونه اظهارات توهین آمیز علیه پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) را جرم انگاشته و با توهین کنندگان به مانند افرادی برخورد کنند که هولوکاست را نفی می‌کنند.

این سخنان عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز شنبه در حالی بیان شد که اعترضاتی سراسری در پاکستان در چند روز اخیر ازسوی گروه‌های اسلامی در این کشور برگزار شده است. معترضان در این اعتراضات خواهان اخراج سفیر فرانسه بخاطر انتشار کاریکاتوری از پیامبر گرامی اسلام شده بودند.

پیشتر فعالانی از حزب تحریک لبیک پاکستان، در روز دوشنبه و اندکی پس از آنکه مقامات پاکستان «سعد رضوی» رهبر این گروه را بازداشت کردند، به خیابان‌ها آمدند.

درگیری‌های ابتدا از لاهور آغاز شد و بعد به شهر‌های دیگر از جمله شهر بندری کراچی گسترش پیدا کرد.

مقامات پاکستان با دفاع از این بازداشت، مدعی شده اند سعد رضوی تصمیم داشته تا تظاهراتی را در اسلام آباد به همراه هزاران نفر و در جهت در فشار قرار دادن دولت پاکستان برای اخراج سفیر فرانسه برگزار کند.

همچنین در این تجمعات، هزاران معترض با بستن بزرگراه‌ها تلاش کردند تا در اقدامی اعتراضی ایجاد ترافیک کنند. پلیس نیز در تلاش برای متفرق ساختن اعتراضات، با معترضان درگیر شد که در پی آن ۴ نفر از مأموران اجرای قانون کشته شده و بیش از ۶۰۰ نفر زخمی شدند.

همچنین در پی تشدید خشونت‌های چند روز گذشته در پاکستان، سفارت فرانسه از شهروندان خود خواست تا خاک پاکستان را ترک کنند.

گفتنی است بسیاری از کشور‌های اروپایی دارای قوانینی هستند که تکذیب هولوکاست را جرم تلقی می‌کند و حتی توهین کنندگان ممکن است با حکم زندان روبرو شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار