سفیر پاکستان در سازمان ملل: حمایت از فلسطین اصل تغییر ناپذیر سیاست خارجی اسلام آباد است

سفیر پاکستان در سازمان ملل بار دیگر بر حمایت کامل اسلام آباد از مواضع فلسطین تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌ارتی، منیر اکرم سفیر پاکستان در سازمان ملل در پاسخ به شایعه‌های اخیر در رابطه با احتمال عادی سازی روابط پاکستان و رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تاکید کرد که حمایت از فلسطین جزئی تغییر ناپذیر از سیاست خارجی اسلام آباد است. 

سفیر دائم سازمان ملل متحد تاکید کرد: «حمایت از حق تعیین سرنوشت فلسطین و استقرار یک کشور مستقل فلسطینی یکی از ارکان اصلی سیاست خارجی پاکستان است».

پیش از این هم عمران خان نخست وزیر پاکستان، ضمن محکوم کردن رابطه کشورهای مسلمان با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که اقدامات یکجانبه از جمله آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی مشکل فلسطین را تشدید می‌کند. بر این اساس، عمران خان در یک نشست خبری با اشاره به خیانت آشکار امارات به آرمان فلسطین گفت: «اقدامات تحمیلی از جمله به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان راهکار حل مسئله فلسطین نیست و این موضوع را تشدید می‌کند».

امارات، بحرین وسودان طی ماه‌های اخیر و پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اقدام به آشکار سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی کردند و تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ هم نقش مهمی ایفاء کردند. حضور نمایندگان امارات و بحرین در کاخ سفید نتیجه‌ای در بر نداشت و نهایتا ترامپ از نامزد دموکرات ها شکست خورد. 

گروه‌های مقاومت و تشکیلات خودگردان فلسطینی ضمن انتقاد شدید از اقدامت کشورهای عربی، عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را همچون خنجری خواندند که بر پیکر آرمان فلسطین فرو رفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار