پیوستن یک هزار و ۶۵۰ حامی به پویش ایران مهربان

از آبان ماه پارسال تا کنون یک هزار و ۶۵۰ حامی در چهارمحال و بختیاری به پویش ایران مهربان پیوستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی منصوری رئیس اداره طرح اکرام ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای اجرای پویش ایران مهربان که از آبان‌ماه پارسال با هدف مشارکت دستگاه‌های اجرایی در بهبود وضعیت معیشتی ایتام و محسنین آغاز شد، یک هزار و ۶۵۰ حامی به این پویش پیوستند.

او افزود: هم اکنون بیش از پنج هزار کودک یتیم و محسنین در استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند، که با اجرای پویش ایران مهربان پیش‌بینی شده است تا پایان امسال هیچ کودک یتیم و محسنین بدون حامی و سرپرست نباشد.


بیشتر بخوانید


منصوری اضافه کرد: با اجرایی شدن این پویش، سرانه دریافت تمام فرزندان ایتام به مبلغ هفت میلیون ریال افزایش پیدا می‌کند.

او پیش‌بینی کرد: با اجرای این پویش۲۳ هزار و ۴۰۰ حامی جدید در استان جذب شود که تا کنون یک‌هزار و ۶۵۰ حامی جدید جذب شده و این حامیان بیش از ۶۰۰ میلیون ریال به ایتام اهدا کرده اند.

منصوری با تاکید بر اینکه از ابتدای اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین در کمیته امداد استان که از سال ۸۷ تا کنون آغاز شد، ۱۴ هزار و ۵۰۰ حامی جذب شده است، گفت: به طور میانگین هر کودک یتیم و محسنین در استان سه حامی دارد.

او با اشاره به اینکه تعدادی از ایتام و محسنین استان بدون حامی هستند، افزود: تعدادی از ایتام و محسنین ۲ تا ۱۰ حامی دارند و هم‌اکنون سرانه پرداختی نقد برای هر فرزند یتیم پنج میلیون ریال و فرزندان محسنین ۲ میلیون ریال است.

منصوری اضافه کرد: فرزندان محسنین شامل فرزندان مددجوی دارای سرپرست هستند، که پدر خانواده برخلاف میل باطنی به دلیل کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.

او ادامه داد: برای جذب حامی در ماه مبارک رمضان نیز پیش‌بینی شده است، ۲۱ هزار و ۷۵۰ حامی جدید جذب شود که از این تعداد ۱۰ هزار حامی جدید توسط سپاه قمر بنی‌هاشم (ع)، سه هزار و ۷۵۰ حامی توسط استانداری، ادارات و اصناف و هشت هزار حامی نیز توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان جذب شود.

منصوری گفت: هم اکنون ۱۸ اداره کمیته امداد امام و ۹۰ مرکز نیکوکاری در ساتان آماده جذب حامی جدید هستند.

او با تاکید بر اینکه طرح «هر کارمند یک حامی» نیز در استان با هدف جذب پدران معنوی برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین به اجرا درآمده است، افزود: در استان ۳۲ هزار و ۵۷۳ کارمند فعالیت دارند که هر حامی می‌تواند با مراجعه به سایت mohsenin.ir و ekram.emdad.ir یا ادارات کمیته امداد در سطح استان در این طرح ثبت‌نام و با پرداخت ماهیانه حداقل ۵۰۰ هزار ریال حامی یک یتیم یا فرزندان محسنین شوند.

منصوری اظهار داشت: ارسال پیامک با پیش شماره استان «۰۳۸» به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ و همچنین مراجعه به سایت اکرام، استان مورد نظر و فرزند مورد نظر را انتخاب کنند و شناسه ۱۶ رقمی برای پرداخت کمک به ایتام دریافت کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار