تب تند انتقال کرونا با تجمع های غیر ضروری

فرماندار گچساران گفت: دورهمی‌ ها و برگزاری مراسم‌ های تشییع و ختم و نشست‌ های انتخاباتی مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا در این شهرستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا اتابک فرماندار گچساران با بیان اینکه از مجموع نمونه گیری‌ های انجام شده در فروردین امسال ۲۸ درصد مثبت بوده است، گفت: فروردین ماه امسال هفت هزار و ۷۸۹ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به علائم بالینی در این شهرستان گرفته شد.
 
اتابک افزود: سیر کرونا در این شهرستان به صورت صعودی با شیب تند است که در تعداد افراد بستری، بیماران مراجعه سرپایی به مراکز درمانی مشهود است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ های این شهرستان بستری هستند، بیان کرد: روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد نمونه گیری تست کرونا در این شهرستان انجام می‌شود.
 
او با بیان اینکه ۵۴۴مورد تست کرونا از ابتدای فروردین تاکنون در روستا‌های این شهرستان انجام شد که ۱۹۴ مورد مثبت بوده است، ادامه داد: هم اکنون مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ در این شهرستان تعطیل هستند و مشاغل گروه یک در حال فعالیت هستند.
 
اتابک با بیان اینکه هم اکنون کانون خطر ابتلا به کرونا در گچساران ادارات و شرکت‌ های بزرگ است، گفت: سدچم شیر، پتروشیمی و مرکز لرزه نگاری کانون خطر ابتلا به کرونا است.

او گفت: میانگین بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان رجایی در ۲هفته گذشته۶۰ تا۷۰ نفر بوده که این روند به تثبت رسیده است.
 
فرماندار گچساران افزود: مدیران دستگاه‌ های اجرایی این شهرستان حق شرکت در مراسمات تشییع جنازه‌ ها را ندارند.
 
او ادامه داد: شیوع و سرایت بیماری کرونا در پیک چهارم نسبت به سه پیک دیگر بیشتر می‌باشد به همین دلیل باید تدابیر و تصمیمات اساسی در این زمینه اتخاذ شود.

فرماندار گچساران افزود: جلوگیری از دور همی ها، کنترل اماکن گردشگری و زیارتی و برگشت خودرو‌های به این اماکن و تعطیلی مراکز اقامتی و مساجد از مهمترین اقدامات این ستاد در ایام نوروز بود.
 
او گفت: به دلیل رعایت نکردن دستور العمل‌ها ستاد مقابله با کرونا آب و برق اماکن ورزشی در این شهرستان قطع خواهد شد.

اتابک بیان کرد: بر اساس تصمیمات ستاد کرونا تشییع جنازه‌ ها در این شهرستان از ساعت ۹ صبح با حداکثر ۳۰ نفر برگزار شود علاوه بر تعهد به شهرداری‌ ها در صورت رعایت نکردن به مقام قضایی معرفی خواهند شد.
 
اتابک اضافه کرد: دورهمی‌ های خانوادگی و تجمع‌ های غیر ضروری، نشست‌ های انتخاباتی، مراسم ختم، تشییع جنازه و شادی مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا در این شهرستان است.
انتهای پيام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.