معرفی محصولات 2021 اپل در رویداد Spring Loaded

رویداد سال ۲۰۲۱ شرکت اپل با هدف رونمایی و معرفی محصولات جدید این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل آماده برگزاری رویداد Spring Loaded خود شده است. این رویداد در دفتر مرکزی شرکت اپل در پارک اپل در کوپرتینو ، کالیفرنیا برگزار می شود. این شرکت در این رویداد از یک سری محصولات جدید از جمله iPad Pro 2021، iMac جدید، iPad Mini 6 و AirTags رونمایی می‌کند. علاقه مندان می توانند این رویداد را مستقیما از طریق وب سایت رسمی Apple مشاهده کنند.

دعوتنامه‌هایی که این شرکت برای این مراسم تهیه کرده بود به مدل جدید آیپد و اپل پنسل اشاره داشتند. درباره لوگو نیز می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این لوگو پیچ و تاب دار و جمله Spring Loaded ممکن است به معرفی اپل پنسل اشاره داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتظار می‌رود اپل در این رویداد جدیدترین نسخه iPad خود را معرفی کند، یک iPad Pro به روز شده با صفحه نمایش LED بسیار روشن و iPad mini با حاشیه‌های کوچکتر و صفحه نمایش بزرگتر. گزارش شده که این شرکت همچنین در حال آماده سازی نسل بعدی AirPods 3 خود است که طراحی مطابق با AirPods Pro رده بالاتر خود را همراه با پشتیبانی صوتی فضایی و کنترل‌های لمسی ارائه می‌دهد.

دو محصول MacBook Pro و MacBook Air اپل نیز به روزرسانی می‌شوند. اپل اخیراً خط iMac Pro خود را که زمانی قدرتمندترین رایانه‌ای بود که این شرکت ارائه می‌داد و همچنین HomePod اصلی خود را برای تمرکز بیشتر روی HomePod mini، متوقف کرد. همچنین شایعه شده که این شرکت در حال کار بر روی عینک‌های هوشمند و هدست واقعیت افزوده / واقعیت مجازی است، اما بعید است در ماه جاری در مورد هر یک از این محصولات چیزی به بیرون درز کند.

همچنین احتمال اینکه اپل AirTags  که دستگاه ردیاب این شرکت است و مدل جدید Apple TV (که در سال 2017 به بازار عرضه شد) و نسخه iOS 14.5 را در این رویداد معرفی کند.

ساعت 21:30

تیم کوک اپل کارت فمیلی را در این رویداد معرفی کرد و گفت هر خانواده با این کارت می توانند حساب هایشان را با هم به اشتراک بگذراند. در ادامه به روز رسانی اپل پادکست نیز معرفی شد و گفته شده در 170 کشور قابل دسترسی خواهد بود.

اضافه شدن رنگ بنفش به خانواده آیفون 12

طبق اعلام اپل رنگ بنفش جدید آیفون 12 بسیار خاص بوده و تمام افراد جذب آن خواهند شد.

آیفون 12

 

آیفون 12

ساعت 21:35

معرفی Apple Air Tags

مدیر مهندسی لوازم جانبی یعنی Apple Air Tags را معرفی کرد و گفت راه جدیدی برای اینکه ایفون خود را گم نکنید. ایر تگ از قابلیت Find My iPhone در گوشی های آیفون استفاده می‌کند. ایر تگ به تنهایی لوازم جانبی دیگری نیز دارد که با کمک آن می توان ایر تگ را به کیف وصل کرد.

قیمت پک چهارتایی ایرتگ 99 دلار و قییمت هر عدد 29 دلار است.

ایرتگ

ساعت 21:40

معرفی نسل جدید Apple TV

به گفته تیم کوک نام جدیدترین اپل تی وی، اپل تی وی 4k است. پردازنده این دستگاه A12 بوده و می‌توان با آن بازی کرد و ایکس باکس یا ایرپاد را به آن متصل و از بازی با آن لذت برد. نسل جدید اپل تی وی ها از فناوری دالبی ویژن استفاده می‌کنند و می توانند محتوای HDR را با نرخ فریم بالاتری پخش کنند.

این دستگاه‌ها با فناوری Color Balance و اتصال به آیفون می‌توانند رنگ تلویزیون را کالیبره کنند. رنگ این دستگاه از مشکی به نقره ای عوض شده است. کنترل جدید این تلویزیون از کلید های لمسی دارد، کلید سیری نیز در آن وجود دارد. اپل تیوی با قیمت 179 دلار برای مدل 32 گیگ و 199 دلار برای مدل 64 گیگ به بازار عرضه می‌شود.

اپل تی وی

ساعت 21:50

معرفی مک جدید با پردازنده M1

تیم کوک به صحنه برگشته تا درباره مک جدید صحبت کند، او می‌گوید پس از موفقیت در مک بوک ایر و مک بوک پرو M1 اپل حالا دنبال ساخت کامپبوترهای مک جدید است. او گفت ما امروز می‌خواهیم قدم های جدیدی در دنیای مک ها برداریم، اکنون هزاران نرم افزار وجود دارد که از تراشه m1 پشتیبانی می‌کند. 

آی مک‌های جدید اپل در رنگ های متنوع زرد، نارنجی، قرمز، سبز و آبی ساخته شدند. مدیر مهندسی این شرکت می‌گوید که رنگ بنفش نیز به این رنگ ها اضافه می‌شود.

آی مک جدید

آی مک جدید

آی مک جدید

به لطف تراشه ام 1 سیستم خنک کننده کوچکتر و مادربرد نیز خیلی کوچکتر شده است و سیستم خنک کننده این آی مک فقط 10 دسی بل صدا دارد. آی مک جدید از نمایشگر 24 اینچی و رزولوشن 4.5 k به بازار عرضه می‌شود. دوربین و بلندگو وب کم در آی مک‌های ام 1 تغییرات بسیار زیادی داشته است. وب کم Full HD است و از سنسور بزگتری بهره می‌برد که با کمک تراشه ام 1 کیفیت تصاویر را بهبود می‌بخشد.

همچنین بهترین میکروفن ها نیز در این مک قرار دارد، اسپیکرها نیز مثل دوربین تغییرات زیادی را داشته‌اند. آی مک جدید به 6 میکروفن مجهز است و از صدای دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند که بهترین سیستم در بین تمام مک ها است. این آی مک به قدری سرعت دارد که در یک ثانیه روشن می شود.

آیمک اپل

با ادغام تراشه ام 1 و سرویس اپل آرکید می توان از این آی مک برای بازی نیز استفاده کرد. آی مک جدید نسبت به نسل قبل 85 درصد سریع تر و از نطر گرافیک نیز دو برابر قدرتمندتر است. همه برنامه های آیفون و آیپد روی آی مک مدل ام 1 نصب و اجرا می‌شوند. یکی دیگر از امکانات این آی مک این است که می‌توان متنی را در آیفون کپی و در آی مک پیست کرد.

آی مک مدل ام 1 چهار درگاه USB نوع C دارد. کابل برق آی مک به صورت مغناطیسی به این دستگاه متصل شده است. کابل شبکه نیز به آداپتور دستگاه متصل می شود نه پشت آی مک. یکی دیگر از قابلیت های اضافه شده به آی مک حسگر اثر انگشت Touch ID به کیبورد است. با استفاده از این قابلیت هر کاربری تنها با لمس تاچ آی دی به پروفایل کاربری خود وارد می شود. قیمت این آی مک 1299 دلار برای مدل پایه و 1499 دلار برای مدل های بالاتر است.

اثر انگشت آی مک

اثر انگشت آی مک

ساعت 22:10

معرفی نسل جدید  iPad Pro با پردازنده M1

به گفته تیم کوک تراشه ام 1 در آیپد ها نیز استفاده شده است.  آیپد پرو ام 1 تا سالیان سال از تمام رقبای خود جلوتر خواهد بود. سیستم عامل iPadOS با تراشه ام 1 همخوانی دارد. آیپد پرو جدید ام 1 75 درصد سریع تر از نسل اول آیپدها است و در گرافیک نیز 1500 برابر سریع تر از نسل اول آیپدها است. این آیپد همچنین از دسته پلی استیشن 5 و ایکس باکس نیز پشتیبانی خواهد کرد.

نسل جدید آیپد

نسل جدید آیپد

سرعت فضای ذخیره سازی نیز دوبرابر شده و این آیپد دو ترابایت حافظه داخلی دارد. درگاه USB این آیپد جدید از استاندارد تاندربولت نیز پشتیبانی می‌کند و می تواند نمایشگرهای 6K ر ا به آن متصل کرد. این آیپد همچنین از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و سرعت دانلود 3/5 گیگ بر ثانیه را دارد. 

دوربین iPad Pro M1

این دوربین پیشرفته جلوه‌های گرافیکی و واقعیت افزوده را در لحظه به دوربین وارد می‌کند، با کمک تراشه ام 1، تصاویر در شرایط نوری نامطلوب هم کیفیت فوق العاده ای دارند. در این آیپد دوربین سلفی با دوربین اولترا واید عوض شده است. این دوربین می‌تواند همیشه کاربر را در مرکز صحنه نگه دارد، وقتی شخص حرکت می‌کند زاویه دوربین نیز به کمک لنز اولترا واید با او همراهی می‌کند. 

نمایشگر نسل جدید iPad Pro

آیپد M1 همچنین پیشرفته ترین نمایشگر را در تمامی دستگاه‌های موبایل دارد. نمایشگر این آیپد مثل مانیتورهای اپل، Liquid Retina XDR نام دارد که حداکثر روشنایی را با 1600 نیت ارائه می دهد.

نمایشگر آیپد پرو

نمایشگر آیپد پرو

آیپد پرو ام 1 از همه فناوری‌های پیشرفته تصویری و صوتی مثل دالبی ویژن و HDR پشتیبانی می‌کند. آلمینیوم استفاده شده در این آیپد 100 درصد بازیافتی است و از طبیعت حمایت می‌کند. این آیپد با لوازم جانبی شامل قاب کیبورد به رنگ سفید عرضه می‌شود. قیمت این آیپد 799 دلار برای 11 اینچی و برای 12/9 اینچی 1099 دلار است و از ماه می به بازار وارد می‌شوند. گفتنی است این آیپدها از رم 16 گیگابایتی پشتیبانی می‌کنند.

آیپد پرو

آیپد پرو

شرکت اپل در این رویداد جدید اپل کارت خانواده، اپل پادکست، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی بنفش، اپل ایر تگ، آی مک جدید و آیپد پرو جدید را معرفی کرد و خبری از معرفی خودرو الکتریکی این شرکت یا نسل جدید اپل پنسل نبود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما هم تو ایران گوشی سامسونگمون خراب میشه میریم نوکیا 1200 میگیریم. پیشرفتمون از آمریکایی هام بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
چرا کالای آمریکایی را تبلیغ میکنید؟
چرا کالای آمریکایی را تبلیغ میکنید؟؟
چرا کالای آمریکایی را تبلیغ میکنید؟؟؟
آخرین اخبار