شناسایی بیش از هزار مسافر خارجی مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: در مبادی مرزی خراسان رضوی طی ۳۵ روز گذشته هزار و ۲۳۹ مسافر خارجی مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا صیادی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: هزار و ۲۳۹ مسافر خارجی که هنگام ورود از مرز به این استان به عنوان افراد مشکوک کرونایی شناسایی شده بودند مورد آزمایش تشخیص طبی قرار گرفته و خدمات مراقبتی و بهداشتی دریافت کردند.

او افزود: این اقدام در چهارچوب اجرای "طرح مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک به کرونا در مبادی مرزی" طی ۳۵روز گذشته در خراسان رضوی صورت گرفته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی ادامه داد: هزار و ۵۴ نفر از این مسافران خارجی در مرز دوغارون، واقع در تایباد در مرز شرقی خراسان رضوی با کشور افغانستان و ۱۸۵ نفر دیگر در فرودگاه بین‌المللی مشهد به عنوان افراد مشکوک به کرونا شناسایی شدند.

صیادی به تب‌سنجی و پایش سلامت ۳۵ هزار و ۳۸۱ مسافر خارجی طی امسال در ورودی‌های مرزی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: مسافران مشکوک به کرونا برای آزمایش فوری و سی. پی. آر معرفی شدند و آزمایش طبی از آنان برای تشخیص قطعی ویروس کرونا گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: طرح مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا پایان سی‌امین روز فروردین امسال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به مورد اجرا گذاشته شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی تاکید کرد: برای اجرای این طرح ۲ قرارگاه مرزی شامل مرز هوایی در بخش پرواز‌های خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و مرز زمینی دوغارون تایباد این استان به منظور استقرار نیرو‌های هلال احمر انتخاب شده است که تاکنون ۱۱ هزار و ۸۱۵ نفر در فرودگاه و ۲۳ هزار و ۵۶۶ نفر نیز در مرز دوغارون پایش شده‌اند.

صیادی همچنین به توجه و تجلیل رئیس جمهوری نسبت به اجرای طرح مراقبت بهداشتی مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی اشاره و اظهار کرد: اجرای این طرح تا پایان اردیبهشت ماه امسال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
یا خدا سفر نرید خب ، اینطوری ما مبتلا میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید جلوی این ها گرفته بشه وگرنه همه مبتلا میشن