چین: اولویت ما حفاظت از محیط زیست است

رئیس جمهور چین بر توسعه سبز و کم کربن کشورش تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت پکن به اولویت بندی حفاظت از محیط زیست ادامه خواهد داد و مسیر توسعه سبز و کم کربن را دنبال خواهد کرد.

بر این اساس، شی جین پینگ این سخنان را هنگام سخنرانی در اجلاس روسای کشور‌ها درباره تغییرات آب و هوایی از طریق ارتباط ویدیویی از پکن بیان کرد. شی گفت: "تمدن چین همیشه برای هماهنگی بین انسان و طبیعت و همچنین رعایت قوانین طبیعت ارزش قائل بوده است. "

وی تصریح کرد: "چین اندیشه تمدن زیست محیطی را دنبال خواهد کرد و فلسفه جدید توسعه را پیاده سازی و اولویت بندی حفاظت از محیط زیست و راهی سبز و کم کربن برای توسعه را دنبال می‌کند. "

رئیس جمهور چین ابراز داشت: پکن تلاش خواهد کرد قبل از سال ۲۰۶۰ به خنثی سازی کربن دست یابد. چین متعهد شده است که از یک قله کربن به سمت خنثی سازی کربن در یک بازه زمانی بسیار کوتاه حرکت کند و این به تلاش‌های سخت گیرانه چین احتیاج دارد.

وی گفت: پشتیبانی از پیشگامان اوج گیری از محلات، بخش‌ها و شرکت‌ها انجام می‌شود. چین پروژه‌های تولید برق با زغال سنگ را به شدت کنترل خواهد کرد و افزایش مصرف زغال سنگ را برای دوره برنامه پنج ساله چهاردهم به شدت محدود می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار