قاچاق ۶۰۰ کیلو تریاک در شیراز / معرفی قاتل با پیگیری‌های پلیس

مهم‌ترین حوادث ۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قاچاق ۶۰۰ کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری اعضای باند ۳ نفره قاچاقچیان و کشف ۶۰۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام کار فنی و اطلاعاتی از دپو محموله سنگین تریاک در یک منزل مسکونی از محله‌های شهرستان شیراز مطلع شدند.

او تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق شدند ۶۰۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص ۳ قاچاقچی حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند، دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: پلیس فارس در راستای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر با گسترش چتر اطلاعاتی به صورت شبانه روزی تلاش و از ظرفیت‌های مردمی بهره می‌گیرد.

سارق اماکن خصوصی با ۱۱ فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی لارستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه روزی و دنبال کردن سر نخ‌ها موفق به شناسایی یک نفر سارق حرفه‌ای شدند و بلافاصله با هماهنگی قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد: با رعایت اصول ایمنی و توصیه‌های پلیس، فرصت را از سارقان سلب کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

پلمب ۷۸ واحد صنفی در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و گفت: در این طرح ۷۸ واحد صنفی متخلف پلمب شد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان ممسنی به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و پیشگیری از خطر ابتلاء شهروندان به این ویروس با هماهنگی مقام قضائی و شبکه بهداشت، طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف را به مدت یک هفته در منطقه اجرا کردند.

او افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پس از ارزیابی فعالیت‌های اصناف و بازدید از ۴۲۱ واحد صنفی، به ۴۸ واحد اخطار و ۷۸ واحد صنفی را به علت نقض اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا توسط متصدیان و نادیده کردن ابلاغیه‌ها پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط اصناف، مراتب را از طریق تماس تلفنی با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پلمب ۲۵ واحد صنفی متخلف در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب ۲۵ واحد صنفی متخلف طی هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجراست.

او افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحد‌های صنفی این شهرستان بازدید و بر رعایت صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

سرهنگ زارع پور تصریح کرد: ماموران انتظامی طی ۴۸ ساعت گذشته ضمن بازدید از ۶۵ واحد صنفی، ۲۵ واحد متخلف را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات ستاد مبارزه با کرونا و ضوابط اماکن عمومی و صنفی با دستور مقام قضائی پلمب کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا و برخورد با اصناف متخلف همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انفجار گاز در جهرم با ۳ کشته و ۵ مجروح

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از فوت ۳ نفر و مجروحیت ۵ نفر دیگر بر اثر انفجار لوله گاز در ۲ منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره انفجار واقع در خیابان "صدا و سیما" شهرستان جهرم و زیر آوار ماندن اعضای دو خانواده مجاور هم، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او ادامه داد: در این حادثه دلخراش، ۲ منزل مسکونی برابر اظهار نظر اولیه کارشناسان به علت انفجار لوله گاز به صورت کامل تخریب شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه در این حادثه ۳ نفر بر اثر شدت جراحات وارده فوت و ۵ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، به شهروندان توصیه کرد به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادث دلخراشی از بسته بودن شیر‌های گاز در منزل و محل کار خود اطمینان یافته و در صورت استشمام بوی گاز بلافاصله کنتور برق را قطع و درب‌ها و پنجره‌ها را باز کرده و مراقبت‌های لازم را در این خصوص انجام دهید.

کشف سیگار قاچاق در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از توقیف یک سواری پژو و کشف ۲۲۵ هزار و ۷۸۰ نخ سیگار قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک سواری حامل سیگار قاچاق در یکی از محور‌های مواصلاتی فراشبند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: بلافاصله ماموران به محور مواصلاتی مذکور اعزام و خودرو حامل سیگار قاچاق را شناسایی و در یک عملیات منسجم و ضربتی آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی فراشبند با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۲۵ هزار و ۷۸۰ نخ سیگار قاچاق کشف شد، بیان کرد: ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ برومندی با اشاره به دستگیری یک نفر متهم در این خصوص، اظهار کرد: پلیس با تمام توان و ظرفیت خود با قاچاقچیان کالا و ارز مبارزه می‌کند.

کشف ۳ دستگاه وسایط نقلیه مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از اجرای طرح بازدید از پارکینگ‌ها و کشف ۳ دستگاه وسایط نقلیه مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، کاراگاهان پلیس آگاهی در بازدید از پارکینگ‌های عمومی این شهرستان و استعلام از وسایط نقلیه موجود، موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو سواری پراید مسروقه را کشف کنند.

او افزود: با اجرای این طرح‌ها و استمرار نظارت بر پارکینگ‌ها و توقفگاه ها، امکان پنهان کردن وسائط نقلیه سرقتی تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده ضمن تاکید بر رعایت نکات پیشگیرانه، خاطر نشان کرد: توجه شهروندان به مسائل بسیار ساده و بدیهی می‌تواند در پیشگیری از جرم کمک شایانی کرده و تبهکاران را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.

خطرات فضای مجازی برای کودکان ونوجوانان

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: استفاده کودکان و نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی و فناوری اطلاعات در صورت نداشتن اطلاعات کافی، می‌تواند نگران کننده باشد.

سرهنگ مراد صارمی با بیان اینکه والدین می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق و آموزش استفاده درست از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، فرزندان خود را در برابر خطرات فضای مجازی ایمن سازند، بیان کرد: کودکان و نوجوانان آسیب پذیرترین قشر کاربران اینترنت هستند و اغلب آن‌ها بی‌تجربه، کنجکاو، احساساتی و از همه مهمتر تنها هستند و به همین دلیل هدف خوبی برای مجرمان و تبهکاران اینترنتی محسوب می‌شوند.

او در رابطه با استفاده موثر و مفید از اینترنت به والدین و کودکان و نوجوانان هشدار داد که موراد ذیل را مد نظر قرار دهند.

-زمان استفاده از اینترنت را محدود کنید.
-به نوجوانان بیاموزید هر چیزی که در اینترنت می‌بیند یا می‌خوانید قطعا درست و واقعی نیست.
-با اطلاعات و تکنولوژی‌های جدید آشنا شوید. دور ماندن والدین از پیشرفت‌های جدید باعث ایجاد شکاف نسلی بین آن‌ها و فرزندانشان می‌شود.
-به فرزند خود بیاموزید که ارتباط برقرار کردن در اتاق گفتگو درست مانند صحبت کردن با یک غریبه است و باید همان احتیاط‌هایی که در این زمینه به کار می‌رود باز هم رعایت شود.
-به او بگویید که هیچگاه نباید اطلاعات شخصی و خانوادگی را در اینترنت در اختیاردیگران قرار دهد.
-والدین زمان‌هایی را اختصاص دهند تا همراه فرزندان از سایت‌های مختلف دیدن کنند و راجع به محتوای آن‌ها صحبت و بازی و فعالیت‌هایی داشته باشید تا در این صورت امکان نظارت بر فرزندان فراهم شود.
-هرگز فایلی را بدون هماهنگی با والدین خود بر روی کامپیوتر دانلود نکنید.
-به خاطر داشته باشید که بر روی اینترنت، مردم می‌توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط طولانی اینترنتی اعتماد شما را جلب کنند. هرگز حرف‌های آن‌ها را باور نکنید.
-اگر شما از اتاق‌های گفتگو (Chat Rooms) استفاده می‌کنید، از نام واقعی یا آدرس ایمیل خود استفاده نکنید و از نام‌هایی متفاوت از آن‌ها استفاده کنید.
-به یاد داشته باشید دوستی اینترنتی، روابط و گفتگو‌ها هرگز نمی‌تواند مانند گفتگو با یک شخص واقعی باشد. اگر واقعاً نیاز به صحبت کردن دارید سعی کنید با دوستان خوب و یا افراد خانواده خود صحبت کنید.
-در مورد کسانی که درباره اطلاعات شخصی شما پرسش می‌کنند بسیار مراقب باشید و در صورت امکان سریعاً ارتباط را قطع کنید.
-به یاد داشته باشید هنگامی که در اینترنت هستید ممکن است به صورت تصادفی با آدم‌های ناخلف صحبت کنید یا چیز‌های خوبی را نبینید. اما این موضوع اصلاً تقصیر شما نیست. اگر مطلبی خواندید یا چیزی دیدید که شما را ناراحت کرده، نگاه کردن به آن را متوقف کنید و سریعا به والدین خود اطلاع دهید.
-هرگز کالایی را بدون اجازه و هماهنگی با والدین خود به صورت آنلاین خرید نکنید.

اعمال قانون ۴۲۰ دستگاه خودرو ناقضان ساعات منع تردد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از اجرای طرح برخورد با رانندگان وسایل نقلیه متخلف در ساعات منع تردد طی هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: به منظور اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص منع تردد شبانه و کنترل بیماری منحوس کرونا در سطح شهرستان، طرح برخورد با وسایل نقلیه متخلف به اجرا در آمد.

او تصریح کرد: اجرای این طرح با فعال شدن دوربین‌های پایش تصویری و حضور فیزیکی پلیس راهور در میادین و خیابان‌های اصلی شهرستان اجرا که ۶۷۵ مورد تذکر و ارشاد و ۴۲۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف که عمدتا پلاک‌های خود را مخدوش و یا پوشانده بودند نیز اعمال قانون شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با تاکید بر اجرای قانون منع تردد شبانه در این شهرستان، از رانندگان درخواست کرد: به منظور رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و بازیابی سلامت جامعه و جلوگیری از اعمال قانون توسط دوربین‌ها و ماموران راهور از تردد در ساعات ممنوعیت خودداری کنند.

قاتلی که با پیگیری‌های پلیس کوه چنار خود را معرفی کرد

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: با تلاش و پیگیری‌های مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار، قاتل ۴۱ ساله که با سلاح سرد مرد ۳۵ ساله‌ای را به قتل رسانده بود خود را به پلیس معرفی کرد.

سرهنگ دوم لطف اله محمدی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از روستا‌های این شهرستان، بلافاصله مأموران جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فردی ۴۱ ساله با سلاح سرد مردی ۳۵ ساله را به قتل رسانده و سریعا متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: با توجه به حسّاسیّت موضوع، رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با فعّال نمودن واحد‌های گشت محسوس و نامحسوس و اقدام به موقع و هوشمندانه مامورین و دستگاه قضائی و همچنین تعامل و همکاری با خانواده قاتل، در کمتر از ۱۲ ساعت قاتل متواری عرصه را برخود تنگ دیده و خود را به پلیس معرفی کرد.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: قاتل پس از انتقال به مرجع انتظامی به جرم خود مبنی بر به قتل رساندن مرد ۳۵ ساله با ضربه چاقو اعتراف و انگیزه خود را مسائل شخصی عنوان کرد.

۱۰ هکتار از مراتع پاک ملی بمو طعمه حریق شد

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: آتش سوزی گسترده در ارتفاعات پارک ملی بمو ۱۰ هکتار از مراتع را طعمه حریق کرد.

محمد هادی قانع با اشاره به وضعیت حریق روز گذشته در پاک ملی بمو، گفت:  با اعلام گزارش آتش سوزی در ارتفاعات پارک ملی بمو از طریق تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ و به علت گستردگی حریق تیم اطفایی؛ امدادگران از ایستگاه‌های ۱۵،۱۲ و ۳ به سرعت خود را به محل حادثه رساندند.

او ادامه داد: در مساحت حدود ۱۰ هکتار که مراتع را در بر می‌گرفت به دلیل شعله باز در مجاورت خار و خاشاک و درختان خشکیده حریق ایجاد شده و با توجه به استعداد محیطی محل حادثه، شعله‌های آتش به سرعت گسترش و تمامی محیط را در بر گرفته بود و به سرعت در حال گسترش و سرایت به اطراف بود.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: پس از رسیدن به محل، بدلیل شرایط، ارتفاع کوه و عدم دسترسی به شعله‌ها از طریق خودرو‌های عملیاتی، تیم اطفا حریق با تجهیزات مخصوص به صورت پیاده خود را به محل آتش سوزی رساندند.

قانع تاکید کرد: سرانجام آتش نشانان با کمک و همکاری نیرو‌ها و سربازان وظیفه ارتش مستقر در محل، بعد از ۳ ساعت تلاش بی وقفه، شعله‌های آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند و سرانجام بعد از لکه گیری و ایمن سازی کامل محل حادثه به عملیات خود پایان دادند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار