اجرای طرح پژوهشی شهر لالجین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: طرح پژوهشی شهر لالجین در جهت تربیت نیروی متخصص، ماهر و معرفی شغل‌های نوین اجرا شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در این خصوص بیان کرد: انجام طرح پژوهشی با عنوان طراحی مدل توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت‌های منطقه ای، صنایع دستی ایرانی (سفال) اجرا شد.

او با بیان اینکه این طرح شامل تدوین ۲۹ استاندارد آموزش شایستگی و ۲۹ استاندارد ارزشیابی در حرفه سفال است، افزود: تمام شغل‌های احصا شده در صنعت سفال که به طور اختصاصی از سوی استان تدوین شده، پس از بارگذاری در سامانه استاندارد مورد استفاده کل کشور قرار می‌گیرد و شامل سه حرفه اصلی طراحی سفال، سفالگری با دست و چرخ و قالب گیری و ریخته گری سفال و ۲۹ زیر حرفه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از اجرای دوره‌های آموزشی و تولیدی خبر داد و گفت: به منظور توانمند سازی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی ۲۰ کارآموز مهارت دیده در کارگاه‌های بازار محور شهرستان همدان راهی بازار کار شدند.

مختاران اظهار داشت: جذب ۲۰ نفر از کارآموزان مهارت آموخته کارگاه‌های آموزشی و تولیدی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید مدنی شهرستان همدان در رشته کشاورزی، پرورش قارچ و گلخانه بوده است.

او ارتباط مستقیم با بازارکار را از مهمترین مزایای تعامل و همکاری آموزشی با کارآفرینان عنوان کرد و ادامه داد: مهارت آموزی موجب افزایش روحیه خودباوری در افراد می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اضافه کرد: ۱۶ نفر از کارآموزان مهارت دیده در کارگاه‌های آموزشی و تولیدی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اسدآباد فقط در حرفه‌های فرآوری میوه‌های خشک، کشتکار گلخانه، ریخته گری و سفال گری جذب بازار کار شدند.

او ادامه داد: در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و ۴ شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط هستند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.