هشدار نارنجی هواشناسی برای باران‌های سیل‌آسا و وزش باد شدید در خراسان رضوی

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نسبت به احتمال آبگرفتگی و سیلاب بر اثر تقویت و وقوع بارش‌ها همراه با وزش باد شدید خسارت زا، هشدار نارنجی داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ساعتی قبل، با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال آبگرفتگی و سیلاب بر اثر تقویت و وقوع بارش‌ها همراه با وزش باد شدید خسارت‌زا، هشدار نارنجی داد.

در این اطلاعیه آمده است: بر اثر فعالیت سامانه بارشی که تا پایان هفته جاری ادامه دارد وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ، افزایش شدت وزش باد با احتمال خسارت در مناطق بادخیز پیش بینی شده است؛ این بارش‌ها در اغلب نقاط خراسان رضوی پیش‌بینی شده است که بیشترین حجم بارش در فاصله زمانی یکشنبه عصر و طی روز‌های دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری رخ خواهد داد.

بیشترین حجم بارش طی فعالیت این سامانه در شهر‌ها و شهرستان‌های ریوش، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، سبزوار، بردسکن، بجستان، توابع تربت حیدریه، کاخک گناباد، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد، بینالود و همچنین شهرستان مشهد پیش بینی شده است.

این اطلاعیه، اثرات مخاطره این بارش‌ها را شامل وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها همچنین ایجاد رواناب و آبگرفتگی و احتمال بروز خسارت به علت افزایش شدت وزش باد برشمرده ست.

در این اطلاعیه در خصوص عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه رودخانه‌های فصلی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و عدم صعود به ارتفاعات تاکید شده است.

انتهای پیام//ف.غ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.