سمپاشی بیش از ۲۵هزار هکتار از مزارع غلات مهاباد علیه آفت سن مادری و علف‌های هرز

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد ازسمپاشی بیش از ۲۵هزار هکتار از مزارع غلات مهاباد علیه آفت سن مادری و علف‌های هرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اظهار کرد: گندمکاران این شهرستان تا کنون درسطح ۱۳ هزار و ۵۶۹ هکتار مبارزه با علف‌های هرز و در سطح ۱۲هزار و ۱۰۶هکتار در جهت مبارزه با سن مادری نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام نموده اند.

او  اضافه کرد: در یکی از روستا‌های این شهرستان در سطح ۵۰ هکتار نیز مبارزه با آفت ملخ صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اضافه کرد: با فرا رسیدن زمان مبارزه علیه آفت سن پوره نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان توسط کشاورزان و با راهنمایی کارشناسان کشاورزی در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها انجام خواهد شد.

ایمانیانیان با اشاره به بازدید‌های دوره‌ای کارشناسان جهادکشاورزی از مزارع این شهرستان افزود: ارایه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او  با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، گفت: از این میزان ۴۸ هزار هکتار به مزارع گندم دیم و مابقی نیز به گندم آبی اختصاص یافته است.

او  به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم است نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.