مبارزه با آفت سن غلات و علف‌های هرز درسطح ۱۲ هزار هکتار از مزارع ارومیه

مدیرجهاد کشاورزی ارومیه گفت: تاکنون مبارزه با آفت سن مادری و علف‌های هرز در بیش از ۱۲ هزار و ۳۱۸ هکتار از مزارع گندم این شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمود سپهرفر در جلسه ستاد سن غلات شهرستان ارومیه اظهار کرد: تاکنون مبارزه با سن مادری در سطح ۱۸ هکتار و مبارزه با علف‌های هرز درسطح ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم شهرستان اجرایی شده است.

او  با بیان اینکه سال گذشته در سطح ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع غلات شهرستان ارومیه مبارزه با آفت سن گندم انجام شده بود، ادامه داد: کنترل به موقع عوامل خسارت زای گندم باید در دستور کار قرار گیرد و تمامی امکانات در جهت مبارزه با سن گندم و اطلاع رسانی به موقع باشد.

مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی ارومیه نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مبارزه با عوامل خسارت زای گندم اظهار کرد: ۲۴ نفر کارشناس بخش دولتی و دو کلینیک بخش خصوصی شبکه مراقبت، وظیفه نظارت و بازدید‌ها از مزارع سطح شهرستان را به عهده دارند.

لیلا لطف زاد همچنین مدیریت جدی سن در مرحله مادری را ضروری دانست و تاکید کرد: بازدید‌های میدانی مستمر و منظم به منظور پایش وضعیت آفات در مزارع، مبارزه اصولی و به موقع با سن مادری باعث کاهش خسارت کمی و جلوگیری از طغیان پوره سن، کاهش مصرف سموم و کاهش خطرات زیست محیطی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.