دلار کاهشی، قیمت خودرو افزایشی!/ افزایش قیمت ادامه دارد؟

قیمت خودرو تا قبل از تصمیم شورای رقابت، روند کاهشی به خود گرفته بود، اما اکنون مجدد گران شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  از اول سال قیمت دلار روند نزولی به خود گرفت  و به دنبال آن قیمت بسیاری از کالا در سراشیبی قرار گرفت که خودرو یکی از این اقلام بود. نرخ دلار کاهشی، اما قیمت خودرو افزایشی، حالا جلسه شورای رقابت برگزار شده است. 

دوشنبه این هفته بود که شورای رقابت خبر افزایش قیمت خودرو را اعلام کرد و  بر اساس تورم بخشی یکساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال ۱۳۹۹ و پس از اعمال متغیر‌های کیفیت و بهره وری نهایتا برای شرکت ایران خودرو به طور متوسط ۸/۲ درصد و برای شرکت سایپا به طور متوسط ۸/۹ درصد افزایش قیمت محاسبه شد که  برای تمامی خودرو‌های مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود.

واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت

این افزایش قیمت در  حالی رخ داده که صنعتی ها، 9 ماهی هست منتظر آن هستند. رزم حسینی وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: شورای رقابت با جایگاه قانونی که دارد می‌تواند کالا‌های انحصاری را قیمت گذاری کند. سال گذشته با افزایش ۴۰۰ درصدی نرخ ارز و افزایش قیمت اقلام مورد نیاز تولید خودرو، شورای رقابت حداقل افزایش قیمت را برای خودرو‌ها در نظر گرفت. شورای رقابت می‌تواند به حذف رانت بین کارخانه و بازار کمک کند و می‌تواند با اعمال درست قیمت رانت بین کارخانه و بازار را بشکند.

گزارش - دلار کاهشی، اما قیمت خودرو افزایشی/ افزایش قیمت ادامه دارد؟

وزیر صمت گفت: رقابتی کردن بازار خودرو تا حدودی به واردات و فعالیت شرکت‌های خصوصی نیاز دارد. در شرایط کرونا و شرایط سخت تحریم تولید خودرو ادامه پیدا کرده است. امیدوار هستیم قیمت‌ها واقعی شده و وضعیت بازار بهبود پیدا کند.

اما این افزایش قیمت را کافی نمی دانند، سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت  در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش قیمت اعلامی شورای رقابت گفت: این که بازار روند نزولی دارد ربطی به قیمت کارخانه‌ای محصولات ندارد. روند نزولی قیمت‌ها در بازار به دلیل افزایش ثبات اقتصادی و انتظارات روابط بین‌الملل است. خودرو از سر هم بندی قطعات تولید می‌شود و باید قیمت قطعات بررسی شود. تورم بخشی را بانک مرکزی اعلام کرده که سال گذشته خودروسازان به چه میزان تورم تجربه کرده‌اند. شورای رقابت بر اساس این تورم اعلامی عدد را محاسبه کرده و بعد از کم کردن افزایش قیمت‌های قبلی به رقم اعلام شده، رسیده است.

او با تاکید بر این که تا به امروز تعلل شورای رقابت ضرر و زیان‌هایی را به خودروسازان تحمیل کرده است، گفت: این افزایش قیمت‌ها واقعا چاره کار خودروسازان نیست؛ اصلا فرمول  قیمت گذاری شورای رقابت و شیوه محاسبه قیمت جوابگوی مشکلات خودروسازها نیست. Ic که جزو قطعات خودرو است و همه خودرو سازان دنیا آن را از طریق واردات تامین می‌کنند از ۲ یورو به حدود ۲۵ یورو رسیده است. مس و ورق فولاد افزایش قیمت چشمگیری داشته است.

گزارش - دلار کاهشی، اما قیمت خودرو افزایشی/ افزایش قیمت ادامه دارد؟


بیشتر بخوانید:


معمارباشی گفت: به جز خودرویی مثل کوئیک که با قیمت بازار متعادل شده‌اند در اغلب خودرو‌ها شرکت‌ها در حال زیان دادن هستند. امروز ایران خودرو مجبور به کاهش تیراژ تولید پژو پارس شده است ،چرا که روی هر خودرو پژو پارس حدود ۳۰ میلیون تومان ضرر می‌دهد. این زیان باعث می‌شود سبد محصولات تولیدی خود را به سمت محصولات با زیان کمتر سوق دهد و ممکن این خودرو‌ها در توان خرید همه مردم نباشد.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت بیان کرد: از سال گذشته تعداد زیادی از پروژه‌های استاندارد را منوط به رفع مشکلات قیمت گذاری خودرو کرده بودیم و وعده حل این مشکل داده شده بود، اما امروز این شرکت‌ها با حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان مواجه است. آیا شورای رقابت هم اکنون حاضر است در قبال این اختلاف و استاندارد‌های اجرایی نشده پاسخگو باشد و مسئولیت عقب افتادن پروژه‌های استاندارد سازی و توسعه محصول را بپذیرد؟

او اظهار کرد: پیشنهاد جهش تولید، افزایش تیراژ تولید و متعادل شدن قیمت‌ها طرحی بود که از طرح سازمان گسترش مطرح شد، اما امروز برای فروش محصول به قیمت تمام شده باید خواهش کنیم. تورم ۱۸ درصدی که بانک مرکزی اعلام می‌کند با آنچه که کف کارخانجات احساس می‌شود، متفاوت است. ادامه دار شدن این روند تعطیلی خودروساز‌ها و در نهایت آسیب جدی برای اقتصاد به همراه دارد.

در شرایطی که دستورالعمل و برنامه مشخصی برای مدیریت بازار خودرو وجود ندارد و کنترل بازار فقط به صدور فرمان و دستوراتی که اجرایی نمی‌شوند، محدود شده است شاهد خیز دوباره قیمت‌ها در بازار هستیم به طوری که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که قبل از تعطیلات کرونایی حدود 180 میلیون تومان رسیده بود، حالا حدود  ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته و در بازار به 190 میلیون تومان رسیده است.

بدترین زمان افزایش قیمت خودرو رخ داد!

مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت گذاری خودرو در دنیا عموما به صورت دستوری اتفاق نمی‌افتد، شرکت‌های خودروسازی با توجه به تیم‌های تخصصی که دارند، اقدام به قیمت گذاری خودرو می‌کنند. افزایش قیمت خودرو داخلی در حالی در چند روزه گذشته اتفاق افتاده که بازار در رکود به سر می‌برد و مصرف کننده محصولات ما، قدرت خرید کاهش پیدا کرده است.

گزارش - دلار کاهشی، اما قیمت خودرو افزایشی/ افزایش قیمت ادامه دارد؟

او بیان کرد: به نظر می‌رسید زمان ایده آل تری برای این افزایش باید در نظر می‌گرفتند، چرا که نباید دور از نظر قرار داد با توجه ضرر انباشته خودروسازان این افزایش قیمت دور از انتظار نبود، اما زمان مناسبی برای افزایش نبود، افزایش و کاهش قیمت به صورت مقطعی است و بازار به ثبات نرسیده و فرمول قیمت گذاری خودرو نیاز به یک بازنگری اساسی دارد.

این درحالی است که قیمت ها تا قبل از تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت، روند کاهشی به خود گرفته بود.  با این حال قبل از این تصمیم نهادهای مختلف برای سرو سامان دادن به این بازار برنامه های مختلفی داشتند، به طور مثال برخی خبر از آزادسازی واردات خودرو دادند، یا بهارستان نشین ها طرح عرضه خودرو در بورس کالا را مطرح کردند و به دنبال آن مخالف گرانی خودرو بودند.

مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو

مجتبی  رضا خواه عضو ناظر مجلس در شورای رقابت  با بیان اینکه مخالفت مجلس با افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت اعلام شد، گفت: مدیریت سیاسی ایران‌خودرو و سایپا، این مجموعه‌ها را با مشکل مواجه کرده است. تا زمانی که قیمت‌ها تکلیفی باشند و انحصار وجود داشته باشد، بحث رانت هم مطرح است.

 با تاکید بر اینکه باید انحصار را در بازار خودرو شکست، گفت: قیمت‌گذاری باید متناسب با عرضه و تقاضا باشد، نه دستوری و تکلیفی؛ از طرفی، حاکمیت و دولت نیز باید نظارت کافی داشته باشد تا خودروسازان گران‌فروشی نکنند.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: شورای رقابت باید برای این افزایش قیمت کاملا محتاطانه عمل کند و سپس اقدام به افزایش قیمت کند. 

او با تاکید بر اینکه در جلسات شورای رقابت مخالف افزایش قیمت خودرو بوده‌ایم، بیان کرد: در جلسات قبلی، بحث افزایش قیمت را داشتیم اما سناریوهایی که برای افزایش قیمت چیده شد، اشتباه بود و به همین دلیل قیمتی افزایش نیافت. در سیستم بانک مرکزی، سبد خودرو در نظر گرفته شده و در آن افزایش تورم نیز در نظر گرفته می‌شود. 

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به اینکه نرخ ارز کاهش یافته و حقوق و دستمزد افزایش داشته است، تشریح کرد: اگر ابتدای مهر را با اواخر اسفند در نظر بگیریم، متوجه نوسانات نرخ ارز می‌شویم، اما اکنون دولت می‌گوید نرخ ارز کاهش دارد و این معنا را نمی‌دهد که وقتی نرخ ارز کاهشی است، قیمت افزایش یابد. 

رضاخواه با تاکید بر اینکه نظام قیمت گذاری مورد قبول نیست و باید اصلاح شود، گفت: معتقد هستیم ساز و کاری که اکنون در شورای رقابت برای قیمت خودرو مطرح است باید تغییر کند. سیستم قیمت گذاری کنونی ضرری برای خودروساز و مصرف کننده ندارد و باید تغییر کند.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ساز و کار راه اندازی قیمت گذاری خودرو در بورس کالا، رانت را می‌تواند از بین ببرد؟ گفت: ساز و کار فعلی زیان انباشته خودروساز را افزایش داده است، در مقابل مصرف کننده هم راضی نبوده است. یکی از ساز و کارها این است که قیمت گذاری از شورای رقابت خارج و دست بازار سپرده شود. 

او بیان کرد: اینکه نهاده تولید را در بورس کالا عرضه می‌کنند اما کالا نهایی خارج از این سیستم قیمت گذاری می‌شود، غیر منطقی است و نهایتا به ضرر مصرف کننده تمام می‌شود. 

اگرچه هم مجلسی ها و هم دولتی ها به حضور دلالان در بازار خودرو اعتراض دارند، اما بازار هنوز به دست واسطه گرها می چرخد، به نظر می رسد زمان آن رسیده که راهکارهای عملی تری برای این بازار باید پیدا کرد. 

گزارش از فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۷:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
این نظرات سر گرم کردن مردمه کسی هم به حرف مردم اهمیت نمیده .................
-
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت گذاری خودرو در دنیا عموما به صورت دستوری اتفاق نمی‌افتد ! عجب ! در همه جای دنیا هم انحصار خودرو نداریم و رقابت مانع افزایش دلبخواهی قیمت آنگونه که در ایران اتفاق می افتد میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودروسازان به کدام نهاد باج وخراج می دهند که مجبورند قیمتها رامرتب بالا ببرند!؟؟ دوما، مگر به بهانه افزایش دلارهی قیمتها بالا نرفت!؟؟ پس جراباپایین آمدن دلار قیمتها پایین نیامد وهمچنان افزایش می یابد!؟! چه فکر ومدیریت شیطانی برقیمت گذاری خودرو وجود دارد!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۲:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
جون مادرتون برا همیشه همه چی گرون کنید یه سال، که تا ده سال افزایش نداشته باشیم پدرتون در اومد همش افزایش برا شما ها سود داره ولی حقوق کارگر که میره 600 درصد مسکن و 500 درصد ماشین و1000برابر اقلام خوراکی یادتان میره،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلار وقتی بالا میرفت ماشین سازیها از فرصت استفاده میکردن وقیمت را چند برابر بالا میبردن حالا که دلار پایین آمده قیمت تولیداتشان پایی نمیارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
گناه ما چیه نمیتونیم دیگه ماشین بخریم و یه عده برامون تصمیم میگیرن!؟ شورای رقابت یا شورای رفاقت؟
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۸:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلار بالا بره خودرو بالا میره ! دلار پائین بیاد ريا، باز خودرو بالا میره !!! واقعا عجیب نیست (امان از انحصار !!) وقتی هم که دلار بالاست میگی چرا قیمت خودرو انقدر بالا رفته میگن چون بعضی قطعات و.... را میخریم با دلار محاسبه میشه و ..!! وقتی دلار پایین میاد میگی چرا پس الان ارزون نمیشه(ارزون جهنم ، لااقل گرون نشه وثابت باشه) قطعات رو وقتی دلار بالا بود خریداری کردیم !! فقط اینکه هی میگن فلان قدر ضرر دادیم دیگه از اون حرفهاست !! با قیمت یه پراید حلبی میشه کشور دیگه خودرو امن و باکیفیت خرید ولی اینها باز میگن ما داریم هی ضرر میدیم !! خب ضرر میدید درشو تخه کنید !! والا کسی راضی به ضرر شما نیستتتتتتتتتتتت !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
ملک و زمین خانه بشدت رو به افول و سقوط قیمتی هستند و ارزش سرمایه ای ندارند ....
Germany
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
کار خودشونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
ملک و زمین خانه بشدت رو به افول و سقوط قیمتی هستند و ارزش سرمایه ای ندارند ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام؛ گرانفروشی، زیاده خواهی، طمع مال دنیا، قدرت طلبی مصداق آدمای از خدا بی خبر هست، یک آمریکای بیرونی داریم که حریف ما نیست یک آمریکای داخلی داریم که در وجود اکثر ماهاهست و کار با این آمریکا داخلی سخت هست باید با جهادی اکبر در مقابل طوفان غرایض فرعونی نفس خود ایستاد. بسه شعار ندیم خلاصه اینکه یکی از خروجی های جهاد با نفس چیه عزیزان من، توانایی انتخاب یک مسوول خوب هست کی این جهاد شما جنبه عملی پیدا میکنه بزودی در انتخابات پیش رو!!!، از ما گفتن بود حواس تون باشه درست انتخاب کنید ولی اکثرا نمی دونستید رای به حق بدید اگه راهنمایی های رهبر عزیز نبود. و السلام
Iran (Islamic Republic of)
کمدین احمد مرادی
۱۳:۳۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودرو سازها می دونند قیمت فیکه پایدار نیست
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۲:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دزدی در چارچوب قانون من دراوردی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودرو تو هر خانواده ای یکیش واجبه چرا از دسترس مردم انقدر دورش کردن که دیگه فکر خریدش برای خیلی از مردم رویا شدوبس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلار کاهشی ، قیمت خودرو افزایشی
خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
جالبه یجا گفته افزایش قیمت زمان بدی انجام شده و زمانی هست که فروش خودرو در رکود هست
رکود توی بازار آزاد هست پس معلومه دارین توی بازار آزاد میفروشین وگرنه توی فروش کارخونه که ملت صف میبندن
خودشون از رکود در بازار آزاد ناراحتن عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
فرزند جانبازی که ازکارافتاده مهجور شیمیایی واعصاب وروان میباشد هستم که یک خودرو نمیتوانیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوب همه مردم نمیتونن بخرن..... شما هم مثل بقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما دیگه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط نظرات مطلوب خودتان را بار گذاری می کنید و نظرات مخالف و تند را در معرض دید نمی گذارید این یعنی سانسور شدید و مخالفت با آزادی بیان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
صددرصدصحیح
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۰:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
شورای رقابت خودش دلاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
قطعه گرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاملا مشخصه که شورای رقابت ودلالان دستشان داخل یه کاسه هست راحت باشید بخورید وبیاشامید اما زیاده روی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاملا مشخصه که شورای رقابت ودلالان دستشان داخل یه کاسه هست راحت باشید بخورید وبیاشامید اما زیاده روی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا مسخره است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
با اجازه بزرگترها ، دولت ، مجلس ، و همه مردم . بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
دستهای پنهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت فصلی دو شرکت خودرو ساز باید کاهشی باشه بخاطر برداشتن و دزدیدن قطعات اصلی و جایگزین کردن قطعات بدل و به درد نخور که باعث شده همیشه باید با تعمیر کاران سر کار داشته باشی و برداشتن و کم کردن بعضی از قطعات مثل رادیو ضبط و عوض کردن رینگها و برداشتن ضربه گیر و نوار بغل درب ها ووووووو خیلی چیزهای دیگر چرا و به خاطر چه چیزهای ماشینهای ایرانی را با ماشینهای کشورهای خارجی مقایسه می کنید عالم آدم می دادنند جه از نظر کیفیت وووووووقابل مقایسه با هم نبودن نیستن و نخواهند بود مجبورمان کردن که بخاطر استعمار دو شرکت آدمکش خریدار ماشینهای بی کیفیت باشیم وزیر با تدبیرکه حتما سهامدار هستی و گر نه تو به خودت اجازه اعتراض کردن به نفع فرغون سازها را نمی دادی آیا می دانی در هر سال به خاطر بی کیفیت و بی ایمنی بودن خودروها تلفات جانی و نقص عضو و خسارات مالی ایران در مقایسه با کشورهای خارجی چقدر است
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلال (افراد وابسته به خودروسازها) قیمت بازار آزاد رو افزایش میدن ، بعد خودروساز هم به دلیل فاصله قیمت به وجود اومده قیمت کارخونه رو بالا میبره.
و این یه چرخه تو صنایع خودرو(ارابه مرگ) کشور ماست ، که بدون افزایش کیفیت (حتی با کاهش کیفیت) قیمت خودرو افزایشی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوست عزیز قیمت خودرو و ارزاق واقعی ست ، دولت با سیاسی کار ی قیمت دلار را پایین اورده تا بتونه برای مذاکرات خائنانه وین افکار عمومی را بطرف خودش جلب کنه ، این هم جیب دلالان دلار رو پر می کنه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
به نظر من واقعی نیست، چطور شما چیزی که بیش از 40 سال عمر داره رو به نرخ روز قیمت گذاری میکنی ؟
صنعت خودرو هم مثل گوشی موبایل در حال پیشرفته شما نمیتونی گوشی موبایلی که 10 سال پیش تولید میشد رو الان با قیمت روز به مردم بفروشی چون فقط میشه باهاش صحبت کرد؟ الان من به شما یه گوشی 1100 نوکیا رو به قیمت گوشی اپل بهت میدم ، شما حاضری بخری؟ نه چونکه تو بازار گوشی هست ولی بیام و تمام گوشی ها رو جمع کنم به اسم تولید داخل خودم گوشی تولید کنم در حد 1100 بعد به اجبار به قیمت گوشی اپل بدم به مردم، وقتی گوشی نباشه مردم مجبور هستن بخرن ، چون گوشی یه نیازه!
کدوم دولت وضعیت تو همه دولت های ما همین بوده! دلال ها تو دولت ها نفوذ دارن فرقی هم نمیکنی کی بالا باشه .
قیمت دلار بالا میره اعتراض دارین ، قیمت دلار پایین میاد اعتراض دارین! تکلیف شما با خودتون مشخص نیست.
یه سوال دارم ؟ به نظر شما الان اگه دولت بتونه موفق بشه تحریم ها رو برداره، فکر میکنی به عمر این دولت قد میده تا نتیجه اون رو ببینه؟
من طرفدار دولت نیستم ولی چونکه بیماری خاص دارم و هر ماه برای تهیه دارو مجبورم کل تهران رو بگردم تا شاید موجود باشه، از اینکه رفع تحریم بشه خیلی خوشحال هم میشم، برخلاف شمایی که تو آسودگی زندگی میکنی و نیازی نداری و کل تفکرات برای شما اینه که مذاکرات وین خائنانه و مذاکره با چین خوبه. برای یکی مثل من فرقی نمیکنه چین یا وین ، امریکا یا اروپا، من فقط میخوام تحریم برطرف بشه ، قیمت دلار پایین بیاد، قیمت مسکن متعادل بشه و ... حالا فرقی نمیکنی روحانی رئیس جمهور باشه یا رئیسی ، احمدی نژاد باشه یا هر کس دیگه ای! چپ باشه یا راست ، افراطی باشه یا غیر افراطی ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا زمانی که خودروهای داخلی رقیب خارجی نداشته باشن هم کیفیتشان پایینه و بالعکس قیمتشان افزایشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
ملک و مسکن بشدت کاهش قیمت دارن و بدون مشتری هستند ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
خخخخ
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایا همین قدر بهم عمر بده ببینم که انشالله عدالت خداوند با دستان حضرت امام عصر(عج) جاری میشه و باعث و بانیان اصلی گرانی، چه هدایت کننده، چه حمایت کننده، چه برنامه دهنده و چه اجرا کننده جلوی چشمان ما گردن زده می شوند تا کمی از این سوز دل ما کاسته بشه. خدا به این ماه مبارک این خواسته بزرگی نیست. این و دیگه حق داریم بخوایم. سی سالم شده، تا یادمه دویدم، هنوز حداقل نیازهای طبیعی زندگیم رو نتونستم تامین کنم. مگه قراره چقدر عمر کنم؟.خدا نگذره از
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
احتمالا باید عمر نوح داشته باشی،تا به گفتهات برسی.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
با سی میلیون تومن چیکار میشه کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
یدونه قبر بخری بذاری کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مقصر خوددولت مسعولان است قیمت هرچیز ازدلار تاکلیه مراحل زندگی دست خود اینهاست دروغ میگن هیچ ربطی به تحریمها ندارد تحریم بهانه شونه مخالف برداشته شدن تحریمهانیستم تحریمهابرداشته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سر همین قیمت خودرو به مردم ثابت شد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
این دقیقا کاریه که چند سال پیش سیف رییس بانک مرکزی انجام داد دلار داشت پایین میومد یکدفعه اومد گفت کاهش ارزش دلار اصلأ منطقی نیست دولت اگه هیچ کاری نکنه خیلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
خود دولت نمیزاره ارزون بشه تمام تلاششو میکنه واسه گرون کردنش واقعا متاسفم که تو همچین کشوری زندگی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
این دیگه چه دولتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودرو انحصاری و انتخاب اجباری ، بهتر از این نخواهد شد و تاسقف پنج میلیار تومان و یا....... که دلشان بخواهد باز هم جا دارد بالا برود ، حق مصرف کننده و ظلم ، سیری چند - درب جیب مردم باز است هیچ امنیتی و ناظری هم وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
آیا هر دولتی توان ساخت یک خودروسازی دیگر را دارد؟
و کلی تر اینکه آیا دولت توان ساخت خودروسازی دیگر را دارد !!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا خنده داره خودرو سازها ان موقع میگفتند دلار گران شده و خیلی از قطعات خودرو وارداتی است پس خودرو باید گران شود اما حالا که دلار نزولی است باز قیمت خودرو ها را بالا می برد پس مردم بدانید که در این کشور فقط حرف دروغ است که حکمرانی میکند ..و بدانید تا حرف دروغ وجود دارد کشور به جایی نمی رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه فقط خودروبالامیره طرف هرچی میری ازدیروزگرونترشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اری تمام اجناس اعم از اهن و مصالح و .... روزانه گرانتر می شود دلار یک بازی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسکن خیلی افت قیمت دارد نو ساز و تا ده سال اینده بدون خریدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
علی برکت الله.
Germany
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت بهتر است نمایش وین را تمام کند. انشا ال.. در دولت بعدی با شکستن حباب مسکن و خودرو متوجه می شوید که تحریمی وجود نداشته . این گوشه ای از دانسته های ملت است خوش خدمتی بس است و دولت به ... مردم توهین نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوب یهو بگن قشر ضعیف برن بمیرن دیگه!
کاش میشد خودروی روز جهانی سوار بشیم و تورم صفر میشد برای چندین سال!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
متاسفم به مسولان ایران خودرو وشوری رقابت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
رقابتی کجا بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دو تا شرکت داخلی و دولت و مافیایی که تشکیل دادن اگر راست میگن بزار ند هودور وارد بشه ببینم کی وارد رقابت میشه .
Poland
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم هوشیارانه میدانند کاهش قیمت ارز نمایشی است اگر راست میگویند قیمت خودرو و قطعات را و یا قیمت پو شک بچه و برنج و کالاهای اساسی را پنجاه درصد کاهش بدهند تا باور کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط و فقط واردات خودرو رو باز کنید همین ......
خودمون خودرو رو تحریم کردیم اینم نتیجش پراید میشه ۱۰۰میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
به هیچ عنوان نگران نباشید دولت
تمام تلاشش رو میکنه که چیزی
ارزان نشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اهای مسولین که هر روز گرون تر میکنید واردات خودرو رو ازاد کنید به کی پناه ببریم از دستتون خوب معلوم وقتی پراید گرون بشه کسی خونشو ارزون نمیده مستاجر یا ارزون نمیفروشه میگه پراید شده 100 تومن بخدا اگه ماشن گرون نشه ما این همه مشکلات نداریم واقعا چرا دوس ندارین مردم راحت باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
افرین صد افرین به شورای رقابت باید گرون بشه خودرو انقدر گرون کنید چون مملکت بی صاحب صلال هست هر کی هرکی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا قرعه کشی نمیزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا انگار بزارن اسم ما هم درمیاد والا ن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مثل اینکه خوشت اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان کی میتونه به قیمت شورای رقابت بخره جز دلال و رانت خوار؟؟ تورو به حق علی دست ازین بازیای مسخره بردارین. قیمت گذاری دستوری فقط رانت و فساد داره گند زدن تو بازار خودرو و فولاد و پتروشیمی و... آخرم قیمت میشه قیمت عرضه و تقاضا این وسط چند تا رانتی فربه میشن. بذارین اگه سودی هست بره تو جیب سهام دار نه دلال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا واردات خودرو صورت نگیره همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگر قیمت وارداتی ارزونه،!! آنفدرمالیات وگمرگ میبندند به اونا که پدرش درماد ومنصرف میشه!!؟
France
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودرو خارجی سوار نشوید از خودرو های ایران خودرو و سایپا استفاده کنید . این دو شرکت با وجود ضرر ده بودن تولید خودرو باز هم چون مردم رو خیلی دوست دارن خودرو تولید نیکنن چرا ؟
France
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
انشالله تا میشه قیمت خودرو بالا بره
ببینیم کی میخره
فقط حرف میزنن
پراید یک میلیار تومان هم بشه ملت میخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
نصف مشکلات اقتصادی کشور بخاطر فعالیت ایرانخودرو و سایپاست
Iran (Islamic Republic of)
V
۱۲:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
میشه دولت دست رو چیزی نزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچ کس به فکر قشر مصرف کننده و متوسط به پایین جامعه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا باعث تاسفه که کسی نمیخواد یانمیتونه با رانت و فساد خودرو سازها و خودرو بازها مقابله کنه ((( جمهوری اسلامی ضعیفتر از رانت خودرو )))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مطمئنن اگرتحریمها رو هم بردارن هیچ اتفاقی تو زندگی ما نمیفته نمونش همین خودرو، دلار کاهشی هم شده عده ای نمیخوان مردم تو رفاه زندگی کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
میدان میدان میدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
چند سال قبل هم گرانی ها از خودرو سازها شروع شد
خودرو ساز قیمت را برد بالا ، کارخانه های ایکس و ایگر و زد هم گفتن ای داد چقه جنس بفروشیم یک پراید سوار شویم انها هم محصولاتشونا گرون کردن ، اصناف شهر هم خدماتشون را گرانتر کردن هم در فکر اینکه چجوری باید پول پراید که قبلا بوده 16 میلیون یهو شده 160 میلیون را در بیاورند.
این وسط حقوق ثابت بگیران ، بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران زیر بار گرانی کمر خم کرده اند
به مسئولین بی تدبیر نصیحت برادرانه می کنم تا مملکت را این خودروساز ها با استراتژی هایشان به فنا نداده اند جلو انها را بگیرید و یا واردات خودرو را آزاد کنید تا مشخص شود آن موقع در ضرر هستند آن وقت خواهید دید پیش فروش ها را باسود 27 درصد انجام می دهند و برای فروش فوق العاده ها وام می دهند نه اینکه الان پیش فروش ها یکساله و بدون سود به مشتری باشد و در هنگام تحویل نیز خودرو با قیمت بیشتر تحویل مشتری دهند
بنگرید ایا حقوق همان کارگر خودروسازها 10 برابر شده که خودروهاشون 10 برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
شورای رقابت یا شورای جنایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسناش
۱۴:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
شورا خیلی عالی بود چون نمیدونم که اکثر مردم خرج شان از کار کردن با ماشین درمیاورند؟ ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام.قیمت خودروها باید به یک دهم و قبل روی کارامدن دولت تدبیروامید کاهش یابد و فروش خودرو فقط به صورت قرعه کشی و فدوش فوری و افراد فاقد خودرو صورت گیرد،باید واردات سالانه دو میلیون خودرو کم مصرف خارجی و بدون تعرفه صورت گیرد و برای عموم مردم ازاد باشد تا انحصار و دلالی در این صنعت شکسته شود.نصیروندگرمی.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
درآمد به ریال بوده وخرج به دلار پس چرا قیمتها پایین نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاهش دلار که یک فریب بزرگ انتخاباتی است.وضع اقتصاد خوب شده؟تحریم برداشته شده؟چه شده که دلار ارزان شده؟الان فقط باید دلار خرید چون دو ماه دیگر دلار قیمت نجومی خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
این کاهش دلار نمایشی هست..
چطور دلار سامانه نیمایی رو ۲۵ مونده؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
با این وضع آشفته ۸ ساله مدیریت کشور نمیدونم چه جوری روشون میشه از دل همین دولت میخوان بیان واسه ثبت نام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
بهترین راه حل این شرایط واردات خودرو دست دومه. برعکس ایران تو اکثر کشورها خودرو دست دوم( حتی بنز و بی ام و )خیلی ارزونه. یه لاستیک بنز و بی ام و کارکرده میارزه به بهترین خودرو صفر داخلی.
Iran (Islamic Republic of)
راستگو
۰۱:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود بر شما
تنها راه حل منطقی و حرفه ای ورود خودروهای دست دوم به کشوره تا انحصار شکسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
هتما خانواده دولت سهام داران خودرو هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
همش تقصیر این شورای رقابته خودش نقش دلال بازی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان معلوم شد شرکا وسهمامداران خودرو سازهای انحصارگر و استعمارگرچه کسانی هستند از وزیر گرفته تا بقیه دست اندرکاران که دارند خودشان به آب آتش می زنند که دستشان همیشه تو جیب مردم باشه اگر ضرر می کنید وصداقت در گفتارتان هست که نسیت تعطیل کنید چرا ایران مثل کشورهای جهان از نظر خرید فروش ماشین نیست بهترین خودرو سازان کشورها هم واردات دارند هم صادرات فقط فقط در ایران انحصاری است چرا چرا چون عده ای ذیح نفع هستند و دسشان همیشه باید تو جیب مردم باشه وکاری هم به نوسان سکه ارز ندارند
Iran (Islamic Republic of)
باقرخان سالار ملی
۱۲:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
از اینجا به بعد دیگه دست ملته اگه ثبت نام کنند و خرید کنند حتما خودروسازها بیشتر سوار ملت خواهند شد و گرنه همه چی دست ملته، یا علی، من که خودم شرایط ثبت نام رو دارم اما بخاطر ملت ایران به خدای احد و واحد قسم ثبت نام نخواهم کرد تا اوضاع به نفع ملت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه دست صدا نداره
Iran (Islamic Republic of)
راستگو
۰۱:۰۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود بر شما
من هم همینطور
قطه قطره جمع گردد وانگهی دریا شود و بساط دلالان از خدا بی خبر را با خود خواهد برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودرو ۷میلیون تومنی شده صدو پنجاه میلیون بعد میگه داریم ضرر میکنیم مردم هم که ........
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر دولت صداقت دارد باید تعرفه خودرو و تعرفه منسوجات یکی باشد چون نشانیهای خصوصی هستند نرخ گمرکی آنها پایین است چون ضررش به دولت نمی خورد به بخش خصوصی میخورد ولی خودروسازها دولتی هستند پس نباید ضرر کنند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
چند سال قبل هم گرانی ها از خودرو سازها شروع شد
خودرو ساز قیمت را برد بالا ، کارخانه های ایکس و ایگر و زد هم گفتن ای داد چقه جنس بفروشیم یک پراید سوار شویم انها هم محصولاتشونا گرون کردن ، اصناف شهر هم خدماتشون را گرانتر کردن هم در فکر اینکه چجوری باید پول پراید که قبلا بوده 16 میلیون یهو شده 160 میلیون را در بیاورند.
این وسط حقوق ثابت بگیران ، بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران زیر بار گرانی کمر خم کرده اند
به مسئولین بی تدبیر نصیحت برادرانه می کنم تا مملکت را این خودروساز ها با استراتژی هایشان به فنا نداده اند جلو انها را بگیرید و یا واردات خودرو را آزاد کنید تا مشخص شود آن موقع در ضرر هستند آن وقت خواهید دید پیش فروش ها را باسود 27 درصد انجام می دهند و برای فروش فوق العاده ها وام می دهند نه اینکه الان پیش فروش ها یکساله و بدون سود به مشتری باشد و در هنگام تحویل نیز خودرو با قیمت بیشتر تحویل مشتری دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
رئیس محترم انجمن قطعه سازان الان دقیقا شما کجایید جواب بدید؟؟؟ تا وقتی یک ریال دلار بالا می‌رفت جیغ میکشیدی صنعت ما با دلاره!!؟؟ و هر کی انتقاد می‌کرد بحسب ریشخند بهش مدال نوبل میدادی. چی شدددد بالاخره دلار اومد پایین و ادامه داره و وام های کلان میلیاردی رو از بیت المال گرفتین خوردین و نوشیدین تموم شد و گیش فروش هم که داشتین !!؟؟ وزیر صمت محترم هم که ماشالله همیشه زیان‌ده هستن.
یکی بود میگفت من از فوتبال بدم میاد گفتن چرا!! ؟؟؟ گفتش آخه اینا چه موقع برد و چه موقع باخت میشینن گریه میکنه. مثل این خودروسازها و وزیر صمت بیش از این نیس که همیشه زیان‌ده هستن .
واقعا آفرین به سربازان و سرداران وطن که هر وقت ظاهر شدن از اقتدار و قدرت و صلابت و تودهنی برا خائنان فرستادند و مردم حس غرور و بزرگی گرفتن. واقعا اینام مث اون یکیا دائم در طبل ذلت و زیان‌ده و غیره حرف می‌زدند به کجا می‌رسیدیم. این نشان از برنامه مدون و پایداری و بکارگیری نیروی متخصص و فوق تخصص دانشمند و نخبه و همدل بودن برا پیشرفت و مومن و پاکدست که افتخار هر ایرانی میباشد رو ساختن. درود به سرداران و سربازان و دانشمندان سرباز وطن که خادم واقعی و افتخار وطن میباشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوش مزه اینه که با همه این اوضاع واویلا در مرغ، تخم مرغ، گوشت، روغن، ماشین، تورم، گرانی، بیکاری، مسکن، ازدواج، فساد، رانت و چه و چه و چه
بازم برای کل دنیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا برنامه داریم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
فوری و تو خفا یهو قیمت رو افزایش دادن در حالی که دلاری که کاهشی است؟
Iran (Islamic Republic of)
حاجی
۱۴:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولتیان هیچ گناهی ندارند این ملت که میبینه دلار کاهشی شده میبینه خودروسازها قیمتها رو بجای اینکه پایین بیارن بالاتر میبرند اما بازم سره صف خرید می ایستند از ماست که بر ماست و خلایق هرچه لایق
Iran (Islamic Republic of)
راستگو
۰۱:۱۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
بله متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگرپاداشهاوحقوقهای نجومی متعادل بشه وباآمدن دلار به پایین وزیادشدن ناچیزحقوق کارگرفکرنکم زیان باشه بلکه سودکلان هم بدست میاد مگرحساب دودوتاهشت تاباشه که فعلاهمینه .ولی به مردم رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه چیز بی حساب کتاب بالا رفته همین الانم 95درصد قیمت حباب هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت میلگرد تو ده روز از ۱۱ الان ۱۴
کلا برعکسع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
بازم بگین مرگ بر امریکا ..یا ترامپ قمار باز..الان ک ترامپ نیست و دلار عرص ۱ماه ۵تومن کشیده پایین الان چرا افزایش قیمت الان باید ب خودمون نفرین بفرستیم و مسولان رده بالای کشور و میدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
معلوم شد دست شورای رقابت و وزارت صمت در یک کاسه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت بی تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی دلار بالا می‌رفت قیمت خودرو افزایشی بودحالاکه دلارپایین میاد بازم شورای رقابت افزایش قیمت میده کسی نمی داند ایشان در این وسط چه کار میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اونوقت انتظار دارید بیایم پای صندوق رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید بیایم تا دست امثال بعضیا با این مدیریت فاجعه بار ۸ ساله رو کوتاه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
چند سال قبل هم گرانی ها از خودرو سازها شروع شد
خودرو ساز قیمت را برد بالا ، کارخانه های ایکس و ایگر و زد هم گفتن ای داد چقه جنس بفروشیم یک پراید سوار شویم انها هم محصولاتشونا گرون کردن ، اصناف شهر هم خدماتشون را گرانتر کردن هم در فکر اینکه چجوری باید پول پراید که قبلا بوده 16 میلیون یهو شده 160 میلیون را در بیاورند.
این وسط حقوق ثابت بگیران ، بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران زیر بار گرانی کمر خم کرده اند
به مسئولین بی تدبیر نصیحت برادرانه می کنم تا مملکت را این خودروساز ها با استراتژی هایشان به فنا نداده اند جلو انها را بگیرید و یا واردات خودرو را آزاد کنید تا مشخص شود آن موقع در ضرر هستند آن وقت خواهید دید پیش فروش ها را باسود 27 درصد انجام می دهند و برای فروش فوق العاده ها وام می دهند نه اینکه الان پیش فروش ها یکساله و بدون سود به مشتری باشد و در هنگام تحویل نیز خودرو با قیمت بیشتر تحویل مشتری دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاهش دلار ترفند تبلیغاتی اصلاحطلبان است که به گفته محسن هاشمی ۳۲ سال کشور را به حساب خودشون مدیریت میکردند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مقصراصلی مردم هستن بایدخودرونگیرندتاارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه به خرید خودرو
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه به خرید خودرو
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۱۴:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا کی نخریم دیگه چند سال باید صبر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
راستگو
۰۱:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
نمی خریم تا زمانی که ارزون بشه و واردات خودروهای دست دوم آزاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
کسی مسولی نیست جلوی قیمت های بی حساب در بازار را بگیرید اختلاف قیمت صد درصد مکر این کشور قانون مسول ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
کشور ایران در جهان صنعت و تکنولوژی و علم و دانش و صلح امکانات مادی و پیشرفت!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
به نظر من باید تولید کنندگان خودرو، صفر تا صد تولید یعنی از مواد اولیه تا تولید نهایی را خودشون انجام دهند تا هم کیفیت بالا بره هم خودرو ارزان بشه و قیمتش هم به پول های کثیف خارجی ربط پیدا نمی کنه. اگه صفر تا صد تولید خودرو با ریال ایران انجام بشه، قیمت خودرو بسیار ارزان میشه.
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۰:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تولید کنندگان ، فروشندگان و دلالان چرا قیمت خودرو را ارزان نمی کنید ؟!.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تنها راه حل معضل قیمت خودرو انحلال شرکتهای ایران خودرو و سایپا و شورای رقابت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای وزیر صمت تا خودروساز حداقل ده برابر سود نکنه باز هم ضرر ده بودن خودروسازها رو مطرح و پیگیر خواهد داشت و حال چه منافعی برا ایشون و تیمشون دارد خدا داند... همه می‌دانند قیمت بازار همون تشویشی هستش که خود خودروسازها در غایب عدم واردات و در سایه عدم ثبات دلار و افزایش بی رویه دلار بخود گرفته ساخته اند و این وسط بجای اینکه قیمت‌ها رو تثبیت کنند تا به امنیت کالایی برسیم در طبل توخالی میکوبند تا بیشتر گرفتار شویم.
Iran (Islamic Republic of)
فایزر نمکی
۰۹:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
با خرید خودرو به دولت کمک کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی قیمت دلار اومده پایین قیمت خودرو هم باید پایین بیاد پس چطور قیمت دلار افزایشی بود خودرو هم میرفت بالا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلاری که روی کاهش قیمت هیچ کالایی اثر نداره به چه درد میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط موقعی که افزایشی باشه تاثیر داره. کاهش دلار هیچ تاثیری نداره رو پایین اومدن هیچ قیمتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سنگ پا قزوین صاف شد رفت
خب گران شد تولید و پخش رو ببرید بالا تا بازار ازاد دوباره گران نشود
فقط وعده های پوچ و بیخود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
آیا مردم باید ضرر شمارو بدن؟؟ براتون نمیصرفه خودروسازی نکنید بزارید خودرو وارد بشه.گفتین دلار بیاد پایین خودرو هم میاد پایین .پس چرا کاهش نمیدید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۲۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
از بس که مردمو دوس دارن حتی با ضرر هم تولید میکنن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
بازار آزاد چرا صد درصد فرق می کنند چرا مسولین جلوی بازار رها شده که دلال سوداگران برای مردم درست کردن را نمی گیرند
آخرین اخبار